בחירות 2022

סקר מנדטים חדש: האיחוד של איילת שקד ויועז הנדל עובר את אחוז החסימה

ימינה בראשות שרת הפנים סופסוף עוברת את אחוז החסימה בסקר מנדטים השבוע, אולם זה מתאפשר הודות לחיבור עם שר התקשורת | נתניהו נהנה מגוש של 61 והציונות הדתית עדיין שומרת על הישג נאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/22 08:45 טז בתמוז התשפב

סקר מנדטים חדש: האיחוד של איילת שקד ויועז הנדל עובר את אחוז החסימה
שקד והנדל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בחירות 2022: יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו זוכה לגוש של 61 מנדטים, כך עולה מסקר של מכון פאנלס שפורסם הבוקר (ו') בעיתון מעריב. למעלה משלושה חודשים ארוכים עוד צפויים לנו לקראת הבחירות לכנסת ה-25 המתוכננות לחודש נובמבר, ובינתיים נראה כי הקרבות בין המפלגות רק החלו. 

הליכוד עדיין ממתגת את עצמה בתור המפלגה הגדולה ביותר בכנסת עם 36 מנדטים, אחריה יש עתיד עם 24. האיחוד של בני גנץ וגדעון סער מביא 13 מנדטים, ש"ס עם 8, יהדות התורה עם 7, הרשימה המשותפת זוכה לששה מושבים בכנסת וכך גם מפלגת העבודה וישראל ביתנו. רע"מ של מנסור עבאס עם ארבעה מושבים והציונות הדתית עדיין חזקה עם עשרה מנדטים. 

על פי תוצאות הסקר, המפלגות שלא מצליחות לחצות את אחוז החסימה אלו מרצ וימינה בראשות איילת שקד, שמקבלות רק שני אחוז מסך הקולות. אולם. במקרה של איחוד בין ימינה ושר התקשורת יועז הנדל, המפלגה של ראש הממשלה לשעבר מצליחה להתרומם מעל אחוז החסימה ולקבל ארבעה מנדטים. במקרה כזה, המפלגות שמאבדות מנדט לטובת ימינה הן יש עתיד, איחוד גנץ-סער והציונות הדתית. כזכור, על פי שלושה סקרים שפורסמו בשבוע החולף איילת שקד לא עברה את אחוז החסימה גם עם הנדל.