פעיל השמאל הסרוג נגד יובל דיין: "הלבנת פנים"

יאיא פינק שהודיע מוקדם יותר השבוע כי יתמודד בבחירות המקדימות של מפלגת העבודה, יצא הערב נגד החלטת הדמרת יובל דיין שלא ללחוץ את ידו של הנשיא האמריקאי: "

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/22 21:33 טו בתמוז התשפב

פעיל השמאל הסרוג נגד יובל דיין: "הלבנת פנים"
מסרבת בנימוס, צילום: צילום מסך

פעיל השמאל הסרוג יאיא פינק, הגיב הערב (ה') לאירוע שהתרחש במשכן הנשיא בירושלים. לאחר שהעניק נשיא המדינה יצחק הרצוג את עיטור הנשיא לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ביצעו הזמרים רן דנקר ויובל דיין את השיר "לו יהי" בשילוב עם השיר "Let It Be", לכבודו של ביידן. 

בסיום הטקס והשירה ניגשו שני הנשיאים ללחוץ את ידם של הזמרים, אלא שיובל דיין החוזרת בתשובה, נאלצה להודות לנשיאים בלי ללחוץ את ידם שכן היא שומרת נגיעה כבר מספר שנים. "הלבנת פנים חמורה יותר מלחיצת יד. זאת היהדות שלי", כתב פינק בחשבון הטוויטר שלו.

לאחר הטקס הסבירה דיין: "אני כל כך מתרגשת מהמעמד ומהזכות שניתנה לי, בשבוע האחרון במהלך ההכנות לטקס דאגתי להודיע מספר פעמים לכל מי שרק אפשר מטעם בית הנשיא שאני שומרת נגיעה. לא הייתה לי חלילה כל כוונה לפגוע, אלא אך ורק לייצג את המדינה שלנו בכבוד ולהישאר נאמנה לערכים שלי כבחורה דתייה. תודה על כל התגובות המרגשות, והמון אהבה".

צפו בשיר ובסירוב ללחיצת היד:

כזכור, ביום שלישי הכריז פינק כי יתמודד בפריימריז במפלגת העבודה. פינק, בן 38, נשוי לאוריה, אב לבארי ונגב, רס"ן בשירות מילואים קרבי, עד לאחרונה מנכ"ל תנועת דרכנו, מייסד לובי 99, מייסד ערוץ התקשורת דמוקרטtv, כיהן בעבר כראש מטה יו"ר ראש המפלגה והאופוזיציה שלי יחימוביץ' וכן ראש מטה ההסברה בבחירות הרצוג לראשות הממשלה, בוגר ישיבת הקיבוץ הדתי ובעל תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.

יאיא פינק

יאיא פינק | צילום: יחצ