בדואים תכננו לשרוף את אחותם בעודה בחיים: כך היא הצליחה להימלט

צעירה בת 19 מהפזורה נחטפה והובאה למערה. לאחר שהתחננה על אחיה, הצליחה לשכנע את אחיה שיגרמו לה לאבד את הכרתה בטרם העלו אותה באש | כך היא הצליחה להימלט ברגע האחרון

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/07/22 16:48 יד בתמוז התשפב

בדואים תכננו לשרוף את אחותם בעודה בחיים: כך היא הצליחה להימלט
צילום: shutterstock

אלימות בתוך המשפחה בחברה הערבית: בחודש שעבר התקבל דיווח במשטרת ישראל מצעירה כבת 19, תושבת הפזורה, על כך ששני אחיה חטפו אותה בכוח מבית אימה והכניסו אותה לתא מטען של רכב, כאשר לאחר מכן ניסו לרצוח אותה. 

במהלך החקירה, שהוטלה על מחלק מיעוטים בימ"ר נגב, עלה כי כהמשך לאירוע החטיפה אותו תיארה הצעירה, היא מצאה את עצמה במערה כששני אחיה מאיימים עליה לשרוף אותה בעודה בחיים ואף הביאו לשם כך ציוד עזר.

אולם הצעירה התחננה על חייה וביקשה לאבד את הכרתה לפני כן. לשם כך נקטו החשודים פעולות שונות, ביניהן על פי החשד אילצו אותה לשתות בכוח בנזין, ובשלב מסוים החלו למקם אותה על משטח עצים ולשפוך עליה חומר דליק.

המערה אליה הובאה הצעירה

המערה אליה הובאה הצעירה צילום: דוברות המשטרה

בשלב זה אנשים אשר גרים בסמוך למערה, הנמצאת בפזורה, הבחינו ברכב שלא שייך לאזור והגיעו למקום. תוך דין ודברים עם אחיה החשודים, הצעירה ניצלה שעת כושר וברחה לרכב איתו הגיעו האחרים ואלו הבריחו אותה לביתם ומשם העבירו אותה לטיפול רפואי בבית החולים.

צוות החקירה ממחלק מיעוטים בימ"ר נגב בשיתוף תחנת ערוער הצליח לבצע יום לאחר הדיווח את מעצרו של אחד האחים החשודים, תושב הפזורה כבן 22.
מעצרו הוארך מעת לעת והיום עם תום מלאכת החקירה תגיש כנגדו פרקליטות דרום הצהרת תובע בדבר כוונתה להגיש, כנגדו כתב אישום בגין המיוחס לו.

אחיה השני, החשוד אף הוא, טרם נתפס. רפ"ק אריק תורג'מן מסר כי מדובר באירוע מזעזע. "מהירות הדיווח למשטרת ישראל סייעה לאיתור הזירה ומעצר אחד החשודים בטרם עלה בידיהם לשבש או להעלים ראיות".