המטוס כבר באוויר: לוח הזמנים המלא ליומו הראשון של ביידן בישראל

נשיא ארצות הברית בדרכו למזרח התיכון, והתחנה הראשונה שלו היא ישראל: מנמל התעופה, דרך התצוגות הביטחוניות ועד לביקור ביד ושם | כל מה שמחכה לג'ו ביידן ביום הראשון של ביקור בישראל

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 13/07/22 07:58 יד בתמוז התשפב

המטוס כבר באוויר: לוח הזמנים המלא ליומו הראשון של ביידן בישראל
צילום: shutterstock

ישראל בכוננות שיא: נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, כבר בדרכו לישראל במטוס האייר פורס 1 מוושינגטון. הנשיא צפוי לנחות בנמל התעופה בן גוריון בשעה 15:30, אז יתחיל רשמית ביקורו הראשון במזרח התיכון בתור נשיא, לאחר 9 פעמים שביקר כאן ללא הטייטל המחייב.

הצהרת ירושלים: ההתחייבות של לפיד וביידן
חסימת כבישים בביקור ביידן: כל מה שצריך לדעת
מה יאכל ביידן בבית המלון? לכל המנות

טקס ממלכתי, סקירה ביטחונית ויד ושם

נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה יאיר לפיד יקבלו אותו בטקס ממלכתי ויעמדו בראש השטיח האדום. בקבלת הפנים  ישתתפו 40 איש, רובם שרי הממשלה, שהוזמנו גם לתמונה משותפת. בשדה התעופה ינגנו תזמורת צה"ל בהרכב מלא, יהיה משמר כבוד של חיילי צה"ל, תרועות כבוד, המנוני שתי המדינות.

לאחר כארבעים וחמש דקות, בסביבות השעה 16:15, ביידן יסייר במתחם מערכות ההגנה הרב שכבתית של משרד הביטחון שהוצב לטובת הביקור בנמל התעופה בן-גוריון. שר הביטחון גנץ יקבל יקבל את פניו במתחם מערכת הביטחון בנתב"ג, יחד עם לפיד. בנוסף, גנץ יקיים סקירה מסווגת לנשיא במעמד בכירי המערכת המדינית והביטחונית.

בשעה 17:35 ביידן יגיע ישירות לביקור ב"יד ושם", מלווה בלפיד והרצוג, שם גם יפגוש לשיחה ועדות כמה ניצולי שואה מרקע אמריקני. ביד ושם צפויים להשתתף גם כמה מבכירי לשכתו של ביידן, והוא לא צפוי לשאת הצהרות. אחרי יד ושם יסע ביידן למלון המלך דוד ובכך יסתיים יומו הראשון של הביקור.