ביידן חשף תמונה מרהיבה של היקום: "חלון חדש להיסטוריה"

באירוע מיוחד בבית הלבן בהשתתפות הנשיא ביידן הוצגה תמונה ראשונה מטלסקופ החלל של נאסא, ג'יימס ווב. בתמונה: שפע גלקסיות והתצלום העמוק ביותר של הקוסמוס אי-פעם

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/22 07:40 יג בתמוז התשפב

ביידן חשף תמונה מרהיבה של היקום: "חלון חדש להיסטוריה"
התמונה שנחשפה, צילום: NASA, Webb

לא מהעולם הזה: התמונה הראשונה מטלסקופ החלל החדש של נאס"א נחשפה אמש (ב') בבית הלבן על ידי נשיא ארצות הברית ביידן והציגה שפע גלקסיות ואת התצלום העמוק ביותר של הקוסמוס אי-פעם. טלסקופ החלל של נאס"א מכונה ג'יימס ווב והתמונות שהוא סיפק הם הרחוקות ביותר שהאנושות ראתהץ

צפו בתמונה המרהיבה:

הנשיא ביידן חשף את התמונה הראשונה בחצות שעון ישראל (בין שני לשלישי), והיום (ג') נאס"א תפרסם עוד תמונות. התקווה הזהירה היא שהטלסקופ יאפשר בסופו של דבר להבין איך נוצר העולם שלנו, איך נוצרים ומתים כוכבים, מהי האטמוספירה על גביהם, וכיצד היקום משתנה לאורך זמן.

"אין דבר שהוא מעבר ליכולתנו, מדובר בחלון חדש להיסטוריה של היקום שלנו. זה מרהיב", אמר הנשיא, "הטלסקופ הזה מייצג את מי שאנחנו כאמריקנים - שואפים לגדולה", הוסיף. מנהל נאס"א ביל נלסון תיאר את התמונה שפורסמה: "זוהי נקודה קטנה ביקום, אנחנו רואים גלקסיות שזורחות ליד גלקסיות אחרות. לפני 100 שנים חשבנו שיש רק גלקסיה אחת, אבל היום אנו מבינים שהמספר הוא בלתי מוגבל. בגלקסיה שלנו יש מיליארדים של כוכבים, אבל יש גם מיליארד גלקסיות. אנחנו מסתכלים אחורה - 13 מיליארד שנים, כמעט לתחילתו של היקום - וזוהי רק התמונה הראשונה".

נלסון הוסיף: הדיוק כה רב עד שאנחנו יכולים להבחין בגזים, ולהבין האם ניתן לאכלס את הכוכבים שאנחנו רואים. התמונה עתירת המידע הזו תאפשר לנו לענות על שאלות שעדיין לא שאלנו". תמונות נוספות מגיי'מס ווב מתוכננות להיחשף היום (ג') בשעה 17:30 שעון ישראל.