בחירות 2022

השר הסרוג מברך על האיחוד בין המפלגות: "יכול להוציא את ישראל ממערבולת השנאה"

שר התרבות וחבר כחול לבן חילי טרופר, בירך על האיחוד בין מפלגת כחול לבן לתקווה חדשה "בבחירות הקרובות יש כתובת למרכז הישראלי הרחב. אנחנו מקווים שהיום הנחנו את אבן היסוד לממשלה הבאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/22 21:10 יא בתמוז התשפב

השר הסרוג מברך על האיחוד בין המפלגות: "יכול להוציא את ישראל ממערבולת השנאה"
חילי טרופר. מעשה מבורך, צילום: ינאי יחיאל

שר התרבות חילי טרופר כתב הגיב לראשונה על האיחוד בין רשימת כחול לבן לרשימת תקווה חדשה, טרופר המכהן כשר מטעם מפלגת כחול לבן קורא למרכז הישראלי לתמוך במפלגה שתשים קץ למערבולת השנאה וסחרחורת הבחירות החוזרות. 

דברים המלאים של חילי טרופר: "בבחירות הקרובות יש כתובת למרכז הישראלי הרחב. אנחנו מקווים שהיום הנחנו את אבן היסוד לממשלה הבאה. אם יש משהו שיכול להוציא את ישראל ממערבולת השנאה וסחרחורת הבחירות החוזרות, הרי שזהו החיבור בין כחול לבן לתקווה חדשה. החברה הישראלית לא חייבת לבחור רק בין קצוות ולהיקרע בין הניצים.

"אנחנו רוצים ממשלה שבה יש חילוניים, דתיים וחרדים, יהודים, מוסלמים ודרוזים – כל מי שמקבל את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, כל מי שעומד מול הקצוות והגזענות. אנחנו מבקשים להיות הכתובת עבור כל מי שמודאג מהקמת ממשלה צרה, שיש בה גורמים קיצוניים.

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מפלגה עבור כל מי שחושב שנתניהו לא יכול לחזור להיות ראש ממשל

"עבור כל מי שחושב שנתניהו לא יכול לחזור להיות ראש ממשלה, אך גם לא רוצה להתמקד בשנאה כלפיו ובביזוי שלו או של תומכיו. עבור כל מי שמבין שבתקופה ביטחונית כה רגישה, צריך מנהיג מנוסה ואחראי דוגמת בני גנץ.

"הממשלה האחרונה נפלה משום שהקצוות בה לא השכילו להתיישר עם המרכז. ברגעים שהקול המתון והממלכתי של גנץ וסער נתן את הטון זה עבד מצוין. ברגעים שהקצוות מתחו לצדדים זה נקרע.  הממשלה שלפניה נפלה משום שיד מושטת לא פגשה יד אחות. משום שלמרות שבני גנץ התעלה לגודל השעה, לא היה שותף אמת בצד השני.

יש לנו כוח, יש לנו סבלנות, יש לנו רצון עז להצליח הפעם, ובעיקר יש לנו מחויבות עמוקה ואהבה גדולה לישראל

"אנחנו משתדלים, שבכחול לבן-תקווה חדשה התדר לא ישתנה. האמונה שלנו בדרך נותרה איתנה, גם נפילת הממשלה לא מרפה את ידינו. האמונה בכך שהמרכז הישראלי צריך להוביל את המדינה, בדרך של חיבורים, לא השתנתה, זה פשוט לוקח יותר זמן ממה שהיינו רוצים.

"אבל יש לנו כוח, יש לנו סבלנות, יש לנו רצון עז להצליח הפעם, ובעיקר יש לנו מחויבות עמוקה ואהבה גדולה לישראל. ומי שכל כך אוהב, לא יכול לוותר. יוצאים לדרך." 

השר זאב אלקין

השר זאב אלקין צילום: יח"צ

אלקין יסתפק במקום השביעי, גנץ המועמד לראשות הממשלה

"מוקדם יותר היום (א') פורסם כי בין מפלגת תקווה חדשה ומפלגת כחול לבן מתקיימים בימים אלו מגעים במטרה להביא איחוד בין המפלגות במטרה למקסם את כוחם לקראת הרכבת הממשלה אחרי הבחירות, במסגרת ההסכם, שר הבטחון גנץ, יהיה במקום הראשון וסער ישובץ במקום השני.

"שרת החינוך שאשא-ביטון תקבל את המקום החמישי, ואלקין  - שותפו של סער בליכוד לשעבר יסתפק במקום השביעי. כתב כאן 11 מיכאל שמש מפרסם כי גנץ הציע לאייזנקוט להיות מועמד המפלגה המאוחדת לתפקיד שר הביטחון. וכחלק מההסכם עם גדעון סער, שר המשפטים ימליץ על גנץ לראשות הממשלה, בתמורה סער יקבל את התיק השני הבכיר במידה ואייזנקוט יבחר שלא להצטרף.