אחרי שנשאר בחוץ והווטו החרדי נגדו, יועז הנדל מסביר לאן מועדות פניו

לאחר האיחוד בין כחול לבן ותקווה חדשה, כתב שר התקשורת בדף הפייסבוק על מצבו הפוליטי העתידי | על הוטו של החרדים נגדו: "אני מבין שגם היה איום מצד החרדים על נוכחותי ברשימה, גם בזה אני גאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/22 19:00 יא בתמוז התשפב

אחרי שנשאר בחוץ והווטו החרדי נגדו, יועז הנדל מסביר לאן מועדות פניו
השר יועז הנדל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר (א') דווח על האיחוד בין המפלגות "כחול לבן" ו-"תקווה חדשה" שהסעיר את המערכת הפוליטית. על פי הסיכום בין השניים, גנץ יהיה במקום הראשון וסער ישובץ במקום השני. מי שפחות מרוצה מהחיבור הוא שר התקשורת, יועז הנדל שנשאר ללא מסגרת פוליטית, האחרון פרסם פוסט המסביר לאן עומדות פניו. 

הנדל הסביר מדוע הוא לא חלק מהאיחוד. "חברות וחברים יקרים, אני מקבל היום מאות פניות, חלקן של תמיכה וחלקן של שמחה לאיד", כתב הנדל, "עוד ארחיב בהמשך, אבל לעת עתה אני חייב להבהיר משהו: אני גאה בזה שהתנגדתי לישיבה עם המשותפת בסבב ג׳. זה בעיני מזיק למדינת ישראל ולדו קיום. השנה האחרונה הוכיחה שאין דבר כזה ״הצבעה אחת״ כמו שאמרו לי מומחים פוליטיים בזמנו. מי שמפחד שאתנגד שוב - צודק. אתנגד שוב".

הנדל: כולי גאווה שלא נכנעתי לעסקנות ולא לדחיית החלטות שנגררות המון שנים"

שר התקשורת התייחס לאיומים של החרדים לא לשבת איתו באותה ממשלה בעקבות פעולתו במשרד התקשורת. "אני מבין שגם היה איום מצד החרדים על נוכחותי ברשימה, גם בזה אני גאה", עקץ הנדל, "קיבלתי החלטות קריטיות והיסטוריות לטובת האזרחים החרדים בזמן שהפוליטיקאים החרדים עבדו למען העסקנים. זה חלק ממהלך של שבירת האוטונומיות במדינת ישראל וכולי גאווה שלא נכנעתי לעסקנות ולא לדחיית החלטות שנגררות המון שנים". 

הנדל פנה לקהל בוחריו ומבטיח להם שהוא יעשה הכל כדי לייצג את קהל בוחריו מהימין. "כפי שאמרתי, אעבוד קשה בשביל שקולות הימין הממלכתי יהיו בעלי ייצוג מכובד בכנסת הבאה. מבטיח לעדכן בקרוב", כתב הנדל .


"יועז הנדל בראיון לחדשות כיפה: "מנסור עבאס מפתיע אותי לטובה באומץ שלו (ארכיון)

בן גביר: "בני גנץ, הוכיח שהוא איש שמאל שמעוניין לקדם את אוסלו ב' "

במפלגות גוש הימין מיהרו להגיב לחבירה בין סער לגנץ. מפלגת הליכוד הוציאה הודעה בפראפרזה לבחירות בסבבים הקודמים ועקצו "לא מתערבים באיך השמאל מחלק את הקולות שלו". יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב אף הוא לאיחוד בין סער וגנץ: "האיחוד בין סער לגנץ מלמד על הרצון של סער להתחבר לשמאל. בני גנץ, הוכיח שהוא איש שמאל שמעוניין לקדם את אוסלו ב', נפגש עם הטרוריסט אבו מאזן וגורם לו להיות רלוונטי.   הבית של בוחרי הימין זה עוצמה יהודית".