עמר בר-לב על טיפול המשטרה במקרי הרצח בחברה הערבית: "אנו בכיוון הנכון"

השר לביטחון הפנים התייחס ל-52 מקרי הרצח במגזר הערבי מאז תחילת השנה, ובפרט לארבעת הערבים שנרצחו מיום חמישי: "סוף השבוע האחרון היה קשה מאוד מבחינת מדינת ישראל, משטרת ישראל וערביי ישראל. אנו נמשיך במאבק ולא נפסיק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/07/22 12:33 יא בתמוז התשפב

עמר בר-לב על טיפול המשטרה במקרי הרצח בחברה הערבית: "אנו בכיוון הנכון"
בר-לב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שוטרי תחנת לוד פתחו הלילה בחקירה עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר אירוע ירי בעיר במהלכו נורה נהאד אל-חנוני, תושב טירה כבן 60. הקורבן נפצע באורח אנוש ופונה אל המרכז הרפואי אסף הרופא, שם נקבע מותו במקום. אל-חנוני הוא הנרצח ה-52 בחברה הערבית מתחילת השנה. ביום שישי נרצח סאטי גרזוזי, בן 56 ממעלות-תרשיחא, כאשר כמה שעות קודם לכן נרצח ראג'ב אבו-חמאד, בן 30, מול נקודת המשטרה בשכונת רמת אשכול בלוד. יום קודם לכן נורה למוות בזרזיר פתחי שאהין בן ה-33.

"לשנות לגמרי בתוך שנה זה מאוד קשה וזו משימה כמעט בלתי-אפשרית"

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס הבוקר (א') למקרי הרצח הרבים בחברה הערבית: "אין לי ויכוח, בוודאי לא על המספרים. אני בוחן גם מספרים אחרים", אמר בר-לב באולפן ynet. "אם אני משווה לששת החודשים הקודמים בשנה שעברה, מספר תפיסות כלי הנשק, מספר כתבי האישום ומספר המעצרים - כל הדברים האלו קורים".

בחודש אפריל במהלך ביקור במועצה האזורית עמק הירדן, אמר בר-לב כי "ברבעון האחרון היו פחות רציחות בחברה הערבית מאשר בכל השנתיים האחרונות". הבוקר נשמע השר לביטחון הפנים מעט אחרת: "לשנות לגמרי בתוך שנה זה מאוד קשה וזו משימה כמעט בלתי-אפשרית. אבל האם אנו בכיוון הנכון? כן. האם המאבק ארוך? כן. האם יש לא מעט עליות וירידות? כן. צריך סבלנות".

על ארבעת הנרצחים בסוף השבוע האחרון אמר בר-לב: "סוף השבוע האחרון היה קשה מאוד מבחינת מדינת ישראל, משטרת ישראל וערביי ישראל. אנו נמשיך במאבק ולא נפסיק. זה לא שזו משימה בלתי אפשרית, אנו בדרך הנכונה. ראשי רשויות ערבים אומרים לי 'אל תפסיקו, אתם עושים דברים שלא עשו הרבה שנים'. זה נותן לי תמיכה שאנו בכיוון הנכון והתהליך ארוך אחרי הזנחה של כל-כך הרבה שנים".