בחירות 2022

גפני מתראיין: אם לנתניהו לא יהיה 61 נעשה חשבון מחדש

בראיון חושפני דיבר לראשונה במערכת הבחירות הזאת יו"ר יהדות התורה, אחרי השבוע הסוער שעבר בעקבות חתונת נכדתו: "הזמנתי את לפיד ואם הוא היה מחליט לבוא הייתי מכבד אותו, טובת העניין שהוא לא בא"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 08/07/22 10:07 ט בתמוז התשפב

גפני מתראיין: אם לנתניהו לא יהיה 61 נעשה חשבון מחדש
ח"כ גפני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת משה גפני, מי שחולל סערה השבוע אחרי שפורסם כי לא הזמין את ראש הממשלה יאיר לפיד לחתונת נכדתו, בראיון חושפני לידיעות, מסביר מי הם שלושת האנשים איתם הוא באמת לא מדבר: "יש שלושה אנשים שאני לא מדבר איתם והם גם כנראה לא מדברים איתי. איווט ליברמן, מתן כהנא ויועז הנדל. זה סוג אנשים שנכנסו לתוך הקרביים של הציבור החרדי באופן לא יפה,הם חושבים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים בשעה שהם אפילו לא מפלגה גדולה, ואף אחד לא יודע איזה ציבור עומד מאחוריהם. אין לי עסק איתם".

את הדברים אמר בעקבות הביקורת על כך שלא הזמין את לפיד, איתו יש לו דווקא יחסים קרובים לחתונת נכדתו, גפני הכחיש ואמר :"הזמנתי את לפיד ואם הוא היה מחליט לבוא הייתי מכבד אותו. בסופו של דבר הקדוש ברוך הוא מנהל את העולם, היחידה לאבטחת אישים לא נתנה, טובת העניין שבסוף הוא לא בא וזה בסדר. הוא בירך אותי בטלפון וזהו".

"הסיבה שאנחנו הולכים לבחירות פעם אחר פעם, זה ליברמן, חוץ מזה שאני לא סובל אותו"

היריבות בין המפלגות החרדיות לליברמן היא לא דבר חדש, ועכשיו עם תחילת הבחירות והחיזור הטבעי שיש אחרי המפלגות החרדיות מבהיר גפני: "הסיבה שאנחנו הולכים לבחירות פעם אחר פעם אחר פעם, זה איווט ליברמן, חוץ מזה שאני לא סובל אותו. הוא היה שר ביטחון, הוא פרש, כתוצאה מזה הוא גם שבר את הקואליציה וגם שבר את הגוש הזה. הוא יצר את הדינמיקה הזאת שכל הזמן הולכים לבחירות. מכאן התחיל כדור השלג להתגלגל".

גפני תיאר גם מה יקרה, במידה וגם הפעם נתניהו לא יצליח להגיע ל-61 המיוחל ולא תהיה ממשלה: "קודם כל אני מקווה שננצח, יכול להיות שיותר אנשים יצביעו אצלנו ובליכוד אחרי שראו איזו ממשלה רעה יכולה לבוא לעולם. אם חס וחלילה זה לא יקרה, נצטרך לעשות חשבון מחדש, ניכנס לגדולי התורה, אני אדבר עם הליכוד ועם נתניהו ואז אני אתראיין עוד פעם".