לקראת ביקור ביידן: גנץ נפגש עם אבו מאזן ברמאללה

לקראת חג הקורבן וביקורו של נשיא ארצות הברית בישראל, שר הביטחון נועד אתמול עם יו"ר הרשות הפלסטינית ברמאללה, הפגישה נערכה ברוח טובה: "השניים סיכמו להמשיך בתיאום ביטחוני הדוק"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 08/07/22 07:26 ט בתמוז התשפב

לקראת ביקור ביידן: גנץ נפגש עם אבו מאזן ברמאללה
גנץ, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

שר הביטחון בני גנץ נועד אמש (ה') עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן (מחמוד עבאס) ברמאללה. הפגישה נערכה לרגל חג הקורבן, וכן לצורך תיאום ביטחוני ואזרחי לקראת ביקור נשיא ארצות הברית ביידן. השניים דנו על האתגרים הביטחוניים והאזרחיים באזור. גנץ עידכן את יושב ראש הרשות על המורכבות של התקופה הקרובה בישראל והשניים סיכמו להמשיך בתיאום ביטחוני הדוק והימנעות מצעדים שיפגעו ביציבות.

מטעמו של גנץ נמסר כי "הפגישה התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית. השניים דנו במהלך פגישתם על האתגרים הביטחוניים והאזרחיים באזור, ושר הביטחון עדכן את אבו מאזן על המורכבות של התקופה הקרובה בישראל השניים סיכמו להמשיך בתיאום ביטחוני הדוק ולהימנע מצעדים שיפגעו ביציבות".

זוהי לא הפגישה הראשונה בין השניים בזמן כהונתו של גנץ כשר ביטחון, ויש בין השניים קשר רציף כל הזמן. רק לפני שבועיים שותפו לקואליציה, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בפתח ישיבת הסיעה של מפלגתו כי: "מה שראינו בחודש האחרון זה ניצול ציני של אבו מאזן, של כל אירוע מצער וכל תקלה, על מנת להסית נגד מדינת ישראל", אמר ליברמן. "אני קורא לכל בכירי הממשלה להחרים את אבו מאזן. אסור להפוך אותו ללגיטימי. הוא בדיוק מחבל כמו שאר המחבלים. הוא עוסק בטרור מסוכן שיותר מסוכן מטרור רגיל".

"ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב מול כל פעולה תוקפנית"

כזכור, אמש נאם גנץ בטקס סיום קורס קצינים קרביים בבה"ד 1 והתייחס ליירוטים האחרונים של צה"ל נגד כלי טיס בלתי מאוישים ששוגרו מלבנון אל עבר המים הכלכליים של ישראל. "מדינת ישראל יודעת להגן על נכסיה היטב", הבהיר גנץ, "וחיזבאללה צריך להבין שהשליחות שהוא מבצע בשם איראן – עלולה להפוך לשליחות קטלנית שתפגע קודם כל באינטרסים של אזרחי לבנון ומדינת לבנון" עוד המשיך ואמר "ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב מול כל פעולה תוקפנית, והאמצעים והמטרות שעומדים לרשותנו הם נרחבים. מדינת לבנון היא שנושאת באחריות לעצור את התוקפנות האיראנית משטחה הממומשת על ידי חיזבאללה".