תושב השומרון נחקר באזהרה בגין תגובות גולשים לציוץ שלו בטוויטר

צעיר מהיישוב יצהר תיעד שוטר מג"ב מושך בזקנו של מפגין, ומתריס לעבר המצלמה. בחלוף חודשים הוא זומן לחקירה עקב תגובות של הגולשים, "הפכנו לדיקטטורה עם משטרת מחשבות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/07/22 21:56 ח בתמוז התשפב

תושב השומרון נחקר באזהרה בגין תגובות גולשים לציוץ שלו בטוויטר
אריאל דנינו, צילום: ללא

לפני מספר חודשים העלה אריאל דנינו, תושב יצהר, סרטון לחשבון הטוויטר שלו, בו נראה קצין מג"ב מכה באלימות מפגין יהודי ומושך בזקנו. הקצין, ערן הררי שמו אף תועד בעודו אומר למצלמה: "לא אכפת לי, תצלם, שכולם ידעו".

באמצע השבוע באחרון, בעודו עושה את דרכו חזרה ליישוב עם אשתו וילדיו, חסמו שלוש ניידות משטרה את רכבו של דנינו וכרזו לו לעצור. בסדרת ציוצים שהעלה לטוויטר הוא תיאר את סדר ההתרחשויות. "לוקחים פרטים ומודיעים לי-'אתה דרוש לחקירה במשטרת אריאל, אתה בא אתנו'", הוא תיאר בחשבון הטוויטר שלו את שהתרחש, "בסוף אחרי שהשוטר הבין שבכלל לא ידעתי על החקירה הזאת ואני עם ילדים קטנים ברכב הוא נתן לי זימון לחקירה ביום חמישי בבוקר". 

https://twitter.com/arieldanino/status/1508893268809027589

דנינו הגיע לחקירת המשטרה היום (ה') והופתע לגלות כי הסיבה הייתה אותו סרטון של שוטר מג"ב שפרסם לפני מספר חודשים. "'ובכן', אומר החוקר, 'בתגובות לציוץ אנשים הגיבו תגובות מאיימות כלפי ערן. מה יש לך להגיד על זה'? לשניה אחת הייתי בטוח שהוא צוחק איתי. הוא התחיל לעבור אחת אחת על מאות התגובות לציוץ ולשאול אותי אם אני מכיר את המגיבים. רוב המגיבים, אגב, הגיבו בכלל לאנשים ששיתפו את הציוץ, ככה שהם אפילו לא עוקבים אחריי".

"בשלב מסוים החוקר גם הציג בפני ציוץ של בצלאל סמוטריץ'. לא יודע איפה פה העבירה על החוק אבל כדאי שמישהו יזהיר אותו, שלא יבואו לעצור גם אותו. גם על הציוץ הזה הוא עבר איתי על כל התגובות וכל תגובה שמבקרת את הררי זכתה ליחס מיוחד". עוד הוא מתאר כי החוקר הציג לו תגובות לפוסט בפייסבוק, אולם לדנינו אין כלל חשבון באותה רשת חברתית. לאחר עוד שאלות ארוכות, הסתיימה החקירה ודנינו שוחרר לביתו. 

בסוף דבריו ביקש דנינו לשתף את הדברים, "אם נסכם את החקירה הזאת, היא פשוט בדיחה עצובה, אבל הבדיחה היא על חשבוננו. בזמן שהמפכ"ל אומר בכנסת שאין להם מספיק שוטרים כדי להגיע למקרי אונס ורצח (!!!) אשכרה המשטרה שולחת 3 ניידות כדי לעצור אותי, על תגובות שאנשים הגיבו לציוץ שלי בטוויטר לפני ארבעה חודשים. במקום שמשטרת ישראל תתעסק במיגור פשיעה וטרור, היא הפכה למשטרת מחשבות בדיקטטורה שמנסה להלך אימים על מי שמעז לחשוף את התנהלותה הלקויה והפגומה".