לפיד בטקס סיום קורס קצינים: איומים לא פשוטים בפנינו

ראש הממשלה הגיע לטקס הסיום הצה"לי בבה"ד 1 והתייחס לקצינים הצעירים החדשים: "בחרתם להקדיש את חייכם למטרה משותפת. לטוב משותף. אתם ההרתעה הישראלית. זה לא קרה מעצמו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/22 18:17 ח בתמוז התשפב

לפיד בטקס סיום קורס קצינים: איומים לא פשוטים בפנינו
יאיר לפיד, צילום: אבי אוחיון

ראש הממשלה יאיר לפיד נאם היום (ה') בטקס סיום קורס קצינים קרביים בבה"ד 1 ובדבריו התייחס לאיומים העומדים בפתחנו, "הגרעין האיראני, הטילים המדויקים של החיזבאללה מלבנון, החמאס בעזה, קיני מחבלים בג'נין, ציר הטרור שמנסה להתבסס בסוריה. ישראל חזקה מכל אויביה, ואנחנו לא נהסס להפעיל כוח כדי לשמור על שלום אזרחנו. אויבינו צריכים לדעת שבכל רגע נתון אנחנו חזקים יותר, מתוחכמים יותר, קשוחים יותר מהם". 

בתחילת נאומו ציין ראש הממשלה כי כאשר מסתיים קורס קצינים מתחילה ספירת המלאי, "כמה חובשי כיפה יש בקורס? כמה קיבוצניקים? כמה יוצאי אתיופיה, כמה נשים כמה גברים? כמה ממכבים רעות שנפלו מקורס טיס? כמה מתל אביב? זה לא מה שאני רואה מולי. אני רואה מולי קצינים וקצינות בצה"ל. אני לא רואה קבוצות, אני רואה את נבחרת העל של עם ישראל. 463 קצינות וקצינות שיובילו את המדינה בשנים הקרובות. 

"כדי שאויבינו ידעו שאתנו לא כדאי להתעסק צריך להתקיים תנאי. התנאי הוא, שהצעירים הטובים ביותר בישראל, הנחושים ביותר בישראל, יגיעו הנה – לבה"ד 1. אני מסתכל עליכם – התנאי הזה מתקיים. אם אתם רוצים לדעת על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על ההרתעה הישראלית, תסתכלו ימינה ושמאלה. זה אתם. אתם ההרתעה הישראלית. זה לא קרה מעצמו. זה לא משהו שמקבלים בחבילת הסיוע האמריקאית. ההרתעה הישראלית נבנית מכוחם של אנשים צעירים כמוכם שמוכנים לקחת את עצמם עד הקצה, ואז מעבר לקצה. אף אחד מכם לא נמצא פה כי הוא הצליח.

"אתם נמצאים פה כי התגברתם על הכישלונות. אתם יודעים משהו על היכולת שלכם לעמוד בקשיים. אתם יודעים איך זה להתחרות כשהתנאים לא לטובתכם. אתם יודעים שהרגעים שמגדירים אתכם הם אלה שבהם חשבתם שלא תעמדו בזה, ובכל זאת עמדתם בזה. חציתם את קו הסיום כי אמרתם לעצמכם, אני לא מחפש תירוצים למה נכשלתי, אני מחפש בתוכי את הכוח להמשיך ולהגיע ולהיות אחד מהטובים ביותר".