העיתונאי מזדעזע: מכל המקומות דווקא במערת המכפלה?

העיתנואי והפובליציסט אורי משגב יוצא נגד ההחלטה של חטיבת גבעתי לקיים את טקס חילופי המפקדים במערת המכפלה | דובר צה"ל: "הגדוד עתיד לבצע תעסוקה שבחטיבה המרחבית יהודה ועל כן הוחלט על קיום הטקס במקום זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/22 14:21 ז בתמוז התשפב

העיתונאי מזדעזע: מכל המקומות דווקא במערת המכפלה?
חיילים בחברון, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

ב-18 ביולי עתיד להתקיים טקס חילופי מפקדים בגדוד צבר של חטיבת גבעתי במערת המכפלה. סא"ל אבירן אלפסי צפוי להחליף את סא"ל דביר עלמי בתפקיד מפקד הגדוד. ההחלטה על קיום הטקס בעיר האבות הגיעה בעקבות תעסוקה מבצעית שעתיד הגדוד לערוך באזור חברון. נציין כי אין מדובר בטקס ראשון במקום.

עיתונאי הארץ, אורי משגב, יצא היום (ד') נגד ההחלטה של גבעתי לקיום הטקס בחברון. "בגבעתי בחרו לקיים את האירוע החגיגי הזה במערת המכפלה, אתר תפילה דתי למהדרין, וגם הזירה שבה טבח המתנחל ברוך גולדשטיין 29 מתפללים פלשתינים בפברואר 1994" כתב משגב.

המג"ד היוצא: סא"ל דביר עלמי

המג"ד היוצא: סא"ל דביר עלמי צילום: דובר צה"ל

העיתונאי פנה בשאלה לדובר צה"ל מדוע במקום לקיים את הטקס בבסיס האם בשדה תימן ובאתרי ההנצחה של החטיבה הוחלט לקיימו דווקא בחברון. "מה גרם לכך שהאירוע נקבע להתקיים דווקא במערת המכפלה; כיצד אמורים משתתפי הטקס להגיע למקום; מי ערב לביטחונם; ומה אמורים לעשות מוזמנים שקיום טקס צבאי במערת המכפלה אינו מקובל עליהם" תהה משגב.

לביקורתו של משגב, הצטרף חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, עופר כסיף. "הטקס יערך בנוכחות הפיקוד העליון של הצבא: המתנחלים הפוגרומיסטים מחברון - ממשיכי דרכו של הרוצח גולדשטיין", צייץ כסיף.

מדובר צה"ל נמסר לחדשות כיפה כי "טקס החלפת מפקד גדוד צבר בחטיבת גבעתי צפוי להתקיים ב-18 ביולי 2022 במערת המכפלה. בתקופה זו, הגדוד עתיד לבצע תעסוקה מבצעית בחברון שבחטיבה המרחבית יהודה, בה נמצאת מערת המכפלה, ועל כן הוחלט על קיום הטקס במקום זה. אין פקודה שאוסרת על קיום טקס צבאי במקום והטקס אושר על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים. ביקור במערת המכפלה מתאפשר לאזרחים בשגרה והמרחב כולו מאובטח על ידי כוחות צה"ל ועל ידי כוחות מג"ב. כלל החיילים יגיעו למקום באמצעות הסעות שאורגנו על ידי הגדוד".

כאמור, בעבר נערכו טקסים צבאיים דומים על ידי גדודים וחטיבות שונות. עוד נציין כי לעיתים קרובות כשגדוד תופס קו במיקום מסויים, הוא גם נוהג לקיים במרחבו את הטקסים הרישמיים שלו.