אחרי ההסכם: מאמץ נוסף של בן אנד ג'ריס למנוע מכירות ביהודה ושומרון

חברת הגלידות העולמית הגישה תביעה לבית המשפט בניו יורק במטרה למנוע את המכירות באזור יהודה ושומרון שכן מדובר ב"שטחים כבושים". רק לאחרונה נחתם הסכם בין הזכיין לחברת יוניליוור הבינלאומית

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 06/07/22 08:53 ז בתמוז התשפב

אחרי ההסכם: מאמץ נוסף של בן אנד ג'ריס למנוע מכירות ביהודה ושומרון
צילום: shutterstock

עוד ניסיון לא מתוק: בסוף החודש שעבר הודיעה בן אנד ג'ריס ישראל, בבעלות אבי זינגר, על חתימת הסדר עם חברת יוניליוור הבינלאומית המבטיח את המשך פעילות המפעל ומכירת הגלידה בכל רחבי ישראל. ההסדר מסיים את המחלוקת בין הצדדים, שנוצרה בעקבות סירובה של החברה האמריקאית לחדש את זיכיון המכירה בן 35 השנים שהוענק לזינגר, ושאפשר לו לייצר ולמכור גלידות בן אנד ג'ריס בכל רחבי מדינת ישראל, כולל ביהודה ושומרון. 

אולם, על פי דיווח אחרון, העניין עדיין לא נפתר. חברת הגלידות העולמית הגישה אמש (ג') תביעה נגד חברת יונילוור בבית המשפט במנהטן, זאת במטרה למנוע את המכירות בשטחי יהודה ושומרון, שכן מדובר בשטחים כבושים ועל כן נוגדות את ערכי החברה. על פי כתב התביעה, חמישה מחברי מועצת המנהלים של החברה תומכים בניסיון הנוסף לסכל את המכירות באזור יהודה ושומרון, ואילו שני נציגי חברת יונילוור התנגדו למהלך. 

במסגרת ההסדר שנחתם, אבי זינגר ימשיך לייצר ולמכור את הגלידות המוכרות ללא הגבלת זמן, ללא מגבלה וללא אפליה, בכל חלקי ישראל ויהודה ושומרון. הסדר זה מבטיח את המשך פעילות המפעל בבאר טוביה וכן את פרנסתם של אלפי ישראלים ופלשתינים שאמונים על האספקה ​​והשירותים עליהם מסתמך המפעל.

מאבי זינגר, בעלים ומנכ״ל בן אנד ג׳ריס ישראל נמסר בתגובה: "ההסכם שחתמנו עם יוניליוור הוא סגור, מאושר וסופי. ההסדר מבטיח את מכירת גלידת בן & ג׳ריס המיוצרת בישראל, בכל רחבי המדינה, כולל יהודה ושומרון. אני רוצה להביע את הערכתי בפני יוניליוור, על ההסכם שנחתם בשבוע שעבר,  ועל עמדתם הנחרצת נגד ה-BDS".