במהלך נופש בבית מלון באילת: עשרות לקו במחלת מעיים

משרד הבריאות מדווח כי אורחים בבית מלון דן באילת סובלים ממקרים של תחלואת מעיים. בדיקה שנערכה במטבח העלתה כי בשלב זה כל הממצאים תקינים ונפתחה חקירה אפידמיולוגית

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/07/22 22:23 ו בתמוז התשפב

במהלך נופש בבית מלון באילת: עשרות לקו במחלת מעיים
חוף באילת, ארכיון, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בימי הקיץ החמים רבים נוהגים לנפוש בבתי המלון ובצימרים ברחבי הארץ, או להרחיק ולנסוע עד לבתי המלון באילת עבור חופשה משודרגת יותר. אולם, מקרה מצער של אורחים רבים בבית מלון בעיר הדרומית מעיד כי במקרים מסוימים אולי עדיף להישאר בבית. 

משרד הבריאות מדווח הערב (ג') על 15 מקרים של תחלואת מעיים, הקאות וכאבי בטן, באורחים בבית המלון דן באילת. אף אחד מהמקרים הללו לא אושפז. לשכת הבריאות הנפתית של המשרד ערכה בדיקה מיידית במטבח המלון, שממצאיה נכון לרגע זה היו תקינים. דגימות מזון נשלחו לבדיקה במעבדה ונפתחה חקירה אפידמיולוגית.

עוד נמסר בהודעה, כי משרד הבריאות הנחה בשלב זה להמשיך לנטר ולדווח על מקרים חשודים. משרד הבריאות ימשיך להנחות את המלון בהתאם לממצאי החקירה שעדיין בעיצומה ולעדכן את הציבור במידת הצורך.

ממלון דן אילת נמסר: "הנהלת המלון פועלת בצמוד לנציגי משרד הבריאות. נלקחו דגימות מהמזון שהוגש לאורחים על ידי חברה חיצונית ואנו ממתינים לתוצאות הבדיקה. יודגש כי המלון בתפוסה מלאה ונתקבלו תלונות ממספר חדרים".