שני ישובים חדשים בגולן: מטר ואורחה

המועצה הארצית לתכנון ובניה החליטה להמליץ לממשלה על הקמת שני יישובים חדשים ברמת הגולן | שרת הפנים איילת שקד: "יש כאן ערך ציוני וחשוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/22 12:38 ו בתמוז התשפב

שני ישובים חדשים בגולן: מטר ואורחה
הגולן, צילום: shutterstock

המועצה הארצית לתכנון ובניה החליטה היום (ג׳) להמליץ לממשלה על הקמת שני יישובים חדשים ברמת הגולן "מטר ואורחה" (שמות זמניים). זאת בהתאם להחלטת ממשלה 864 "תכנית לעידוד צמיחה דמוגרפית בת קיימא ביישובי המועצה האזורית גולן וקצרים 22-25" מיום 26.12.21 במסגרתה הוחלט לבחון הקמת שני יישובים חדשים במועצה האזורית רמת הגולן. 

היישובים המוצעים צפויים להיות ישובים קהילתיים גדולים של כ-2000 משפחות, ומטרתם היא לאפשר מתן שירות טוב יותר ליישובי רמת הגולן אשר כיום אינם עומדים ברף הנדרש לשם הקצאת שירותים קהילתיים יעילים.

שרת הפנים, איילת שקד מסרה: ״אנחנו נמצאים בשיאו של משבר דיור מהחמורים שהמדינה ידעה ולכן אל לנו להפסיק את המרוץ לפתירת המשבר גם אם יוצאים לבחירות. אנחנו ממשיכים בתנופת התכנון ומקימים יישובים חדשים ברמת הגולן. מעבר לתוספת המשמעותית של 2000 משפחות שצפויות להתאכלס, יש כאן ערך ציוני וחשוב״

יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר, הוסיף: "החלטת המועצה הארצית מהווה צעד משמעותי בהגשמת מדיניות התכנון הלאומית לקידום וחיזוק ההתיישבות בגולן.  מדובר בצעד שמשקף מדיניות תכנונית חברתית המבקשת לחזק את ההתיישבות בפריפרייה ולפתח את הגולן כאזור אסטרוגי".