אנשי רשות הטבע והגנים מרגיעים: לא נעשה נזק בלתי הפיך לתל גזר

הגן הארכיאולוגי תל גזר נשרף אמש בעקבות שריפות גזם באיזור, הגן מכיל ארכיאולוגיה מרהיבה מתקופות שונות, והשריפה היכתה גלים ברשתות עם אזרחים שהביעו צער על המקרה | לא נפגעו ממצאים ארכיאולוגים

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 05/07/22 08:17 ו בתמוז התשפב

אנשי רשות הטבע והגנים מרגיעים: לא נעשה נזק בלתי הפיך לתל גזר
תל גזר השרוף, צילום: רועי שטראוס רשות הטבע והגנים

אמש (ב') בשעות הצהריים החלה שרפה ככל הנראה משריפת גזם בשטחים החקלאיים של בית עוזיאל, מהירות הרוח גרמה לעליה של השריפה לכיוון תל גזר. מאות דונמים נשרפו בגן הלאומי המוכרז תל גזר. בשטח לא נפגעו בצורה דרמטית מונומנטים ארכיאולוגיים באתר. היום אנשי רשות הטבע והגנים יצאו הבוקר לסיור בגן הלאומי תל גזר שנשרף אמש במטרה לאמוד את הנזק לגן הלאומי כתוצאה מהשריפה. כרגע נראה שבשטח לא נפגעו בצורה דרמטית מונומנטים ארכיאולוגיים באתר.

תל גזר

תל גזר צילום: רועי שטראוס רשות הטבע והגנים

הגן הלאומי תל גזר תל היסטורי עם תצפיות היקפיות, מונומנטים ארכיאולוגיים, מצבות פולחן וגולת הכותרת – ירידה ב – 175 מדרגות למעבה האדמה במפעל המים העתיק. שטחו של התל כ – 130 דונם ונמצאו בו 26 שכבות יישוב החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית הקדומה (3500 לפנה"ס 100 לפנה"ס).

המאפיינים הטבעיים של המקום ומיקומו האסטרטגי, קרוב להצטלבות "דרך הים" עם הדרך הקדומה שהובילה מיפו לירושלים, הפכו אותו לאחד התלים המקראיים החשובים בארץ ישראל. בשטח התל מפעל מים עתיק, שרידי מגדלים ושערים של יישוב, שרידי מקדש ותצפיות יפות.