בחירות 2022

אחרי הפרישה של בנט: לאן פני ימינה?

אמש הודיע בנט כי הוא מעביר את ראשות מפלגת ימינה לאיילת שקד, שותפתו משכבר השנים, אך לא ברור מה מגיע יחד עם המפלגה | נתניהו יחכה לראות האם שקד תקבל מימון מפלגות, מה שיגרום לו לשקול שיתוף פעולה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 30/06/22 20:42 א בתמוז התשפב

אחרי הפרישה של בנט: לאן פני ימינה?
חברי ימינה במליאה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בליל אמש (ד') התפרקה הקואליציה, והבוקר הושבע יאיר לפיד כראש ממשלה במקום נפתלי בנט. בנט הצהיר אמש כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים.  בנאומו בנט ציין את הישגי הממשלה בשנה החולפת, ובניהם גם התמודדות עם שני גלי קורונה בלי סגרים ומאבק בגל הטרור ועליית שכר החיילים. עוד הוא ניבא, "בקרוב יהיו בשורות חשובות נוספות בתחומים שנוגעים לעתידנו ולעוצמתנו". בדבריו הביע בנט את צערו על כך שישראלים שנציגיהם באופוזיציה, "הרגישו בשנה החולפת שחרב עליהם עולמם. שמעתי את הקולות. אני מכבד אותם. וכשכואב לאזרח ישראלי, כואב לי". 

שותפתו לדרך הפוליטית, איילת שקד תחליף אותו בתפקיד יו"ר המפלגה, "אני מבקש להודות לשרי הממשלה. אני מבקש להודות במיוחד לשותפתי לדרך שרת הפנים, איילת שקד שתקבל לידיה את הנהגת המפלגה, אני בטוח שתצליח להובילה לטובה". 

כהנא כבר מחפש דרכים להתפלג משקד

כעת, אחרי שבנט פרש ושקד נותרה עם רשות המפלגה עמית סגל מסביר מה צפוי לה: "עתיד שקד בידי נתניהו, נתניהו מחכה לתוצאות סקר מעמיק שיקבע כמה שקד שווה בריצה שלה בראשות ימינה, אחרי הסקר יחליט האם לרוקן לשקד את יחידת המימון באמצעות התפלגות של שלושה מחברי ימינה סילמן אורבך ועוד אחד או אחת. כהנא קארה ופינטו כבר הציעו את עצמם. בעוד ששקד מעוניינת לשמור את קארה ופינטו לצידה - ותמתין לפני שתדון בחיבורים עם סיעות אחרות כהנא כבר מחפש דרכים להתפלג משקד ונמצא במגעים עם סער וגנץ".

בשל כהונתו הקצרה בנט לא זכאי להטבות המגיעות לראש הממשלה לשעבר: לשכה, משרד ומזכירות. הרף המינימלי עומד על שנה וחצי, בנט כיהן קצת יותר משנה. בלשכתו בדקו השבוע עם גורמים משפטיים האם ימיו כראש ממשלה חליפי יביאו אותו לרף הנדרש לצורך קבלת התנאים.