בחודש הקרוב תשלמו יותר: השינויים לקראת הרפורמה בתחבורה הציבורית

נערכים ליישום מהפכת "דרך שווה" בתחבורה הציבורית | ממחר תופסק מכירת מנויי "חופשי חודשי" ו"חופשי שבועי" זאת לקראת הרפורמה שתצא לדרך בתחילת החודש הבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/22 15:18 א בתמוז התשפב

בחודש הקרוב תשלמו יותר: השינויים לקראת הרפורמה בתחבורה הציבורית
תחבורה ציבורית, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

החל ממחר (ו'), תופסק מכירתם של מנויי "חופשי שבועי" ו"חופשי חודשי גמיש" בתחבורה הציבורית. זאת, כחלק מההיערכות ליישום רפורמת "דרך שווה" שתאפשר מה-1 באוגוסט לכלל הציבור "מבנה תעריפים פשוט, שקוף שוויוני וזול", כך הודיע הבוקר משרד התחבורה. 

מנוי "חופשי שבועי" מבוטל במסגרת הרפורמה בשל מספר נמוך במיוחד של נוסעות ונוסעים הרוכשים את המנוי. מדובר בכ-10,000 נוסעים בחודש, מתוך כ-60 מיליון נסיעות המבוצעות מדי חודש ברחבי הארץ. עם הטמעת הרפורמה והוזלת תעריפי המנוי החודשיים, מנוי חופשי שבועי מתייתר לחלוטין. 

כמו כן, תופסק מכירתם של מנוי "חופשי חודשי גמיש" במטרה לצמצם פערים במנויים החופשיים, עם יישום הרפורמה בעוד כחודש ב-1 באוגוסט. החל מ-1 באוגוסט, מנוי "חופשי חודשי", ארצי או אזורי, יחושב כמנוי גמיש, ויהיה תקף ל-30 יום מרכישת המנוי.

רפורמת "דרך שווה" 

מהפכת "דרך שווה" יוצרת מודל חדש של שירות ותשלום בתחבורה הציבורית בכל שיטת התעריפים. במסגרת הרפורמה הושקו כרטיסים חדשים - "חופשי חודשי ארצי" המאפשר נסיעה באוטובוסים בכל רחבי הארץ במחיר של 225 שקלים ו"חופשי חודשי אזורי", בעלות של 99 שקלים, המאפשר נסיעה חופשית למרחק של 40 קילומטרים באזור 1, מחוץ למטרופולינים חיפה, תל אביב וירושלים. 

צילום: משרד התחבורה

כמו כן, מרחיבה הרפורמה את ההנחות הניתנות בתחבורה הציבורית. לראשונה, נוסעים מגיל 75 ומעלה יהנו מנסיעה חינם בתחבורה הציבורית, ילדים ונוער עד גיל 18 ייהנו מחופשי חודשי ב-50% הנחה, וההנחה לזכאי הביטוח הלאומי תגדל מ-33% ל-50%.

כזכור, תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית היו אמורים להתייקר ב-1 בפברואר השנה בכ-9%, עליה שנדחתה. מחיר נסיעה עירונית לדוגמה, שעמד על 6 שקלים במטרופולינים, היה אמור לעלות ל-6.50. במקום זאת, נקבע מחיר כרטיס אחיד של 5.50 שקלים לנסיעה עירונית או מקומית בכל הארץ, התקף ל-90 דקות ולמרחק עד 15 ק"מ, עם מעברים בלתי מוגבלים.