פרופסור נחמן אש מעריך: "מתישהו לא נספור את המחלה הזאת"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לנתוני תחלואת הקורונה שממשיכים לעלות, ואמר: "יש לנו עדיין עומס של חולים קשה בבתי החולים" | נתוני קורונה: אתמול אובחנו 11,949 חולי קורונה. מקדם ההדבקה עומד על 1.13

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/22 14:33 ל בסיון התשפב

פרופסור נחמן אש מעריך: "מתישהו לא נספור את המחלה הזאת"
נחמן אש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גל התחלואה השישי. מנתוני משרד הבריאות העדכניים, עולה כי ביממה האחרונה אומתו לקורונה 11,494 בני אדם, ומאז פרוץ הנגיף בישראל אומתו לו 4,333,659 חולים. מתוך 36,982 בדיקות שנערכו אתמול - 32.31% נמצאו חיוביות ומקדם ההדבקה עומד על 1.13.

במהלך ראיון בגל"צ, העריך היום (ד') מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, כי בקרוב נתייחס לקורונה קצת אחרת. "אנחנו בגל השישי, אבל אני חושב שמתישהו יגיע החורף, תהיה יותר תחלואה - ובדיוק כמו שאנחנו לא סופרים את שפעת, כנראה גם לא נספור את המחלה הזאת", אמר מנכ"ל משרד הבריאות.

אש הבהיר שלמרות ההערכה שלו, משרד הבריאות עדיין מתייחס לקורונה כמחלה קשה: "יכול להיות שצריך עוד תקופה מסויימת כדי להבין שזו מחלה כזאת, אבל עדיין אנחנו מתייחסים לתחלואה מהאומיקרון, מהקורונה כתחלואה יותר קשה, בכל זאת יש לנו עדיין עומס של חולים קשה בבתי החולים".

ועדת הבריאות אישרה: יוכרו בדיקות קורונה ביתיות מפוקחות

ביום שני אישרה ועדת הבריאות של הכנסת את ביצוען של בדיקות קורונה ביתיות מפוקחות. כמו כן, הוועדה בראשות חברת הכנסת עידית סילמן אישרה הקמה של עמדות בדיקות PCR שייעשו באופן עצמאי בעמדות מיועדות.

"בדיקה ביתית עצמית מפוקחת מרחוק תוגדר כבדיקת קורונה מהירה שמפוקחת באמצעות תקשורת המאפשרת העברת תמונה וקול בזמן אמת, בין דוגם ובין נבדק. מוצע להגדיר דוגם מרחוק, כמי שמבצע בקרה מרחוק על אדם שמבצע בדיקה ביתית עצמית מפוקחת מרחוק וניתנה לו הרשאה לפי התקנות", נכתב בהצעה.