דיווח: חמאס העביר לישראל הצעה לעסקת חילופי שבויים

אחרי פרסום הסרטון בו נראה הישאם א-סייד מחובר לחמצן, דיווחים בלבנון על כך שחמאס העביר מסר לישראל ומעוניין בעסקת חילופי שבויים: א-סייד מול חולים פלשתיניים שמוחזקים בכלא הישראלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/22 07:35 ל בסיון התשפב

דיווח: חמאס העביר לישראל הצעה לעסקת חילופי שבויים
הישאם א-סייד בסרטון, צילום: צילום מסך

אחרי פרסום הסרטון: אתר אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, מדווח כי בחמאס העבירו לישראל מסר אודות עסקת שבויים הומניטרית דחופה. בחמאס מעוניינים בשחרורם של אסירים פלשתינים חולים בכלא הישראלי תמורת הישאם א-סייד, שמוחזק בידיהם מאז 2015.

כזכור, אתמול (ג') פרסם חמאס סרטון בו נראה א-סייד כשהוא מחובר לחמצן, לאחר שביום שני פרסם כי חלה הידרדרות במצבו של אחד השבויים המוחזקים בידיה.

צפו בתיעוד:

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לתיעוד: "חמאס מחזיק בשני אזרחים פגועי נפש, חולים וסובלים, וזאת בניגוד לכל החוקים והדין הבינלאומי. הפצת סרטון של אדם חולה זה מעשה מתועב ונואש. מדינת ישראל רואה בחמאס אחראי למצבם הבריאותי של האזרחים השבויים. בנוסף, חמאס מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ז"ל ואורון שאול ז"ל, גם זאת בניגוד לדין הבינלאומי".

בהמשך נכתב: "הישאם א-סייד איננו חייל, אלא אזרח ישראלי פגוע נפש שחצה את הגבול לרצועת עזה מספר פעמים קודם לכן. חמאס מעכב כל סיכוי לעסקה. פעולות חמאס מהוות הוכחה כי מדובר בארגון טרור ציני ונפשע. מדינת ישראל תמשיך במאמציה להשבת השבויים והנעדרים כל העת באחריות ונחישות".