הושקה תכנית לחיזוק ההתיישבות בלב הגליל: "יש אפליה נגד היישובים היהודים"

תוכנית לחיזוק ההתיישבות היהודית בלב הגליל יוצאת לדרך | "אם מתסכלים דרך החור של הגרוש זה לא תמיד בהכרח משתלם, אבל אם מסתכלים על החזון הציוני זה בהחלט משתלם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/22 18:17 כט בסיון התשפב

הושקה תכנית לחיזוק ההתיישבות בלב הגליל: "יש אפליה נגד היישובים היהודים"
הגליל , צילום: Nati Shohat/Flash90

סיור מיוחד של השרה שקד עם 'פורום לב הגליל' שכולל ארבעה ראשי מועצות אזוריות, ראש עיריית כרמיאל, "פורום שילה" והחטיבה להתיישבות. במהלך הסיור הכריזה השרה שקד על כוונתה להוביל את תכנית "לב הגליל" לחיזוק ההתיישבות היהודית במרחב באמצעות שינוי המדיניות התכנונית והקרקעית.

200 אלף מתיישבים חדשים

מטרתה של התוכנית להוסיף כ-200 אלף מתיישבים חדשים ללב הגליל בתוך עשור, לחזק את הנוכחות היהודית במרחב. בכנס השתתפו יו"ר פורום שילה, ראש מועצת משגב, ראש עיריית כרמיאל ועוד. איילת שקד אמרה בכנס: "כשנכנסתי לתפקיד גיליתי שיש הרבה מאד חסמים. מנהל התכנון הסתכל בזווית צרה של מדיניות תכנון, אבל התכנון אמור לשרת את כלל החיים והמשימות שיש לנו כמדינה".

"לכן", הוסיפה שרת הפנים, "קראתי תיגר על חלק מהמוסכמות שהיו במשך שנים במנהל התכנון כמו יישובים חדשים. אם מתסכלים דרך החור של הגרוש זה לא תמיד בהכרח משתלם, אבל אם מסתכלים על החזון הציוני זה בהחלט משתלם. בגליל האתגר הוא לעבות ולהגדיל את היישובים הקיימים, יש איזו אפליה נגד היישובים היהודים לאורך שנים וצריך להגיד את זה. כבר עכשיו העברנו החלטה על פתיחת לוח 2, ההחלטה הזו אומרת שבאזור הזה אנחנו מגדילים ב50% את מספר המשפחות. אנחנו מאפשרים גם לפצל דירות לדירות קטנות ככה שישובים יכולים לגדול בצורה משמעותית. אנחנו מאפשרים לתכנן מיזמים של דיור מוגן. זה כנס שמראה את הכוח של החברה האזרחית שרותמת את השרים והכנסת למשימות חשובות".