בשורה לפריפריה: 28 מכשירים רפואיים מיוחדים חדשים למערכת הבריאות

מקצרים את התורים לבדיקות במערכת הבריאות: עשרות מכשירים חדשים יתווספו למערכת הבריאות ויקצרו את התורים בפריפריה | "אין שום סיבה שבפריפריה לא יקבלו את השירות הרפואי המתקדם ביותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/22 15:31 כט בסיון התשפב

בשורה לפריפריה: 28 מכשירים רפואיים מיוחדים חדשים למערכת הבריאות
אילוסטרציה, צילום: pixabay

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה לפני זמן קצר (ג') תוספת של 28 מכשירים רפואיים מיוחדים חדשים למערכת הבריאות, על פי הסיכום של שר הבריאות ניצן הורוביץ עם שר האוצר אביגדור ליברמן. תוספת המכשירים תשפר את הנגישות לבריאות בפריפריה ותביא לקיצור תורים לבדיקות בכל הארץ.

הרשימה המלאה של המכשירים שיתווספו למערכת הבריאות:

  • 13 מכשירי CT
  • 9 מכשירי MRI
  • 2 רובוטים לניתוחים מורכבים
  • 4 תאי לחץ ומכשירים נוספים.

עוד סוכם על הסרת המגבלה על הצטיידות במכשירי CT דנטלי. מדובר בגידול של עשרות אחוזים במספר המכשירים המיוחדים, מהלך שישפר משמעותית את הנגישות והזמינות לשירות רפואי מתקדם בפריפריה ובאזורים שסובלים מפערים בשירותי בריאות.

"ממשיכים את המהפכה בבריאות"

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר: "אני שמח שהספקנו להעביר את הצעד החשוב הזה שיאפשר ייעול משמעותי במערכת הבריאות וקיצור תורים. בשנה האחרונה חיזקנו משמעותית את מערכת הבריאות בדגש מיוחד על הפריפריה. 'העיקר הבריאות' לא נשארה בגדר סיסמה אלא הייתה לתכנית ביצוע שכל אזרח ואזרחית מרגישים".

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר: "אנחנו ממשיכים את המהפכה בבריאות ומעצימים את הבריאות הציבורית בכל הארץ, בדגש על צמצום הפערים בפריפריה. אין שום סיבה שבפריפריה לא יקבלו את השירות הרפואי המתקדם ביותר. בזכות המהלך הזה, רבבות ישראלים יוכלו לעבור בדיקת MRI או CT מהר יותר וקרוב יותר לבית. גם במרכז יקוצרו התורים הארוכים".