מליאת הכנסת אישרה את החוק של גנץ להכרה באחים שכולים

חוק חדש שנועד לתת הכרה וזכויות לאחים שכולים עבר בממשלה, והאחים השכולים נחושים להמשיך ולקדם אותו, למרות התפרקות הממשלה | אליסף פרץ: "מי שציוני ואוהב את המדינה - מקווה שיתמוך בחוק הזה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/06/22 15:40 כז בסיון התשפב

מליאת הכנסת אישרה את החוק של גנץ להכרה באחים שכולים
אליסף פרץ, צילום: Hadas Parush/Flash90

שלושה שבועות אחרי שאישרה מליאת הכנסת את חוק האחים השכולים בקריאה טרומית בתום דיון סוער. היום (א') החוק עבר לדיון בועדת השרים לחקיקה. החוק אמור לתת לאחים שכולים הכרה בסיסית מהמדינה, משרד הביטחון והביטוח הלאומי, ולא לבסס את כל הקשר שלהם לרשויות על הוריהם. בנוסף, החוק גם מעניק להם זכאות לסל טיפולים רגשיים מורחב.

כל האחים השכולים יהיו זכאים בהשתתפות במימון שכר לימוד באופן ישיר ולא באמצעות ההורים והזכאות תינתן עד גיל 40 במקום 30. בנוסף, תינתן זכאות להשתתפות במימון טיפולי רווחה רגשית ללא מגבלות גיל. ישנה אמביציה גדולה מצד האחים השכולים לקדם את החוק למרות פירוק הקואליציה, כיון שבכנסת ישנו מנגנון "דין רציפות" - שבו אם הצעת חוק עברה בקריאה ראשונה לפני הבחירות, הכנסת הבאה תוכל להמשיך ולקדם אותו מאותו שלב.

שר הביטחון בני גנץ הגיב להעברת החוק: "האחיות והאחים השכולים הם חלק בלתי נפרד ממשפחת השכול. עיגון מעמדם הוא צו מוסרי שלנו כמדינה, ואני מקווה שנוכל להשלים את החקיקה עוד בכנסת הזו טרם פיזורה. אני בטוח שתהיה לכך תמיכה רחבה מצד כל חברי הבית".

אליסף פרץ, בנה של מרים פרץ ששכל את שני אחיו הגיב על העברת החוק בראיון לynet: "זה לא היה מספיק בשיח הציבורי. שמח שהגיע למצב שגם בכנסת מבינים שצריך לתקן את העוול ההיסטורי. יש לנו סבלנות, אם זה לא יעבור עכשיו זה בטוח יעבור מאוחר יותר. אני חושב שכל מי שמבין והנושא יקר ללבו - שזה כל הציבור בישראל ובכנסת, מי שציוני ואוהב את המדינה - מקווה שיתמוך בחוק הזה".