12 שנים לפטירת הרב אליהו זצ"ל: "שנזכה ללכת לאורו"

ראש העיר ירושלים משה ליאון, סיפר בטקס האזכרה לרב מרדכי אליהו זצ"ל על הקשר החם שהיה לרב מרדכי אליהו עם יהונתן פולארד: "הוא ביקר אותו לא אחת בכלאו. זה כמעט בלתי נתפס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/22 09:34 כה בסיון התשפב

12 שנים לפטירת הרב אליהו זצ"ל: "שנזכה ללכת לאורו"
הרב מרדכי אליהו זצ"ל, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

טקס האזכרה במלאות 12 שנים לפטירתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל נערך אמש (ה') בבנייני האומה בירושלים, במהלך הטקס אמר ראש העיר ירושלים משה ליאון כי הרב מרדכי אליהו זצ"ל היה מאותם יחידי סגולה שתורתם היא כעמוד אש לרבים "ידענותו, חריפותו, בקיאותו ונעם הליכותיו, הפכו אותו לאישיות רוחנית יוצאת דפן, שרבבות שחרו לפתחה, מעמודי התווך של התורה בדור הזה".

ליאון אמר כי הרב הותיר אחרי לכתו, חלל גדול, וכי הרב היה כל כולו אפוף ומלא בקדושת ירושלים. הרב זצ"ל,  ציין ליאון היה יליד העיר העתיקה "כאן פעל, כאן לחם על הגנת העיר העתיקה, ומכאן יצאה תורתו, תורת חיים, לרחבי העולם כולו בבחינת: 'כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים'".

מי שהכיר את הרב, סיפר ראש העיר ידע עד כמה ליבו גדוש באהבת ישראל, "המחויבות שלו, והרגישות שלו הייתה מכוונת לכל פונה ופונה,  מאלה שהתדפקו על דלתותיו, ועד אלה שהחסד שלו הפתיע אותם, גם כשהיו רחוקים ממנו מרחק רב".

"תורתו תהיה מגן לנו והוא ימליץ טוב בעדנו"

ליאון סיפר במהלך האזכרה בפני הנוכחים על הקשר החם שהיה לרב מרדכי אליהו עם יהונתן פולארד "הוא ביקר אותו לא אחת בכלאו. זה כמעט בלתי נתפס, איך שהרב הראשי לישראל, הראשון לציון, מגדולי האומה, דואג ולוחם ופועל באופן אישי לשלומו, של אסיר ציון שיושב בכלא במרחק אלפי קילומטרים מכאן, וכשיש לו הזדמנות הוא מבקר אותו".

"הרב אליהו זצ"ל, איש ירושלים, ייזכר כמי שהטביע חותם רוחני עמוק על רבדים רחבים של הציבוריות הישראלית. אני מקווה שנלמד אנחנו ללכת לאורו, ולהאיר את אורה של ירושלים, לעולם כולו. תורתו תהיה מגן לנו והוא ימליץ טוב בעדנו, ונזכה כולנו להמשיך ולהתעסק בבניין ירושלים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן