עכשיו זה רשמי: אוקראינה מועמדת להצטרף לאיחוד האירופי

חודשים אחרי שהצבא הרוסי פלש לאוקראינה ופתח במלחמה כוללת, המדינה התקבלה פה אחד על ידי כל המדינות החברות לאיחוד האירופי | נשיאת הנציבות האירופית: "זה יום טוב לאירופה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 23/06/22 22:23 כד בסיון התשפב

עכשיו זה רשמי: אוקראינה מועמדת להצטרף לאיחוד האירופי
זלנסקי, צילום: shutterstock

נשיא המועצה האירופית שרל מישל הודיע הערב (ה') שאוקראינה התקבלה כמדינה המועמדת להצטרף לאיחוד האירופי. מישל אמר ש-27 המדינות החברות באיחוד אישרו את הבקשה האוקראינית, וציין שגם בקשתה של מולדובה התקבלה. הצירוף הסופי של אוקראינה יכול להיעשות רק אחרי תהליך ארוך של רפורמות כלכליות וחברתיות שהיא תידרש להוציא לפועל. התהליך כזה צפוי להימשך לכל הפחות כמה שנים. נשיא האיחוד האירופי צייץ: "זהו רגע היסטורי" 

https://twitter.com/CharlesMichel/status/1540037060807081986 

"העתיד של אוקראינה נמצא בתוך האיחוד האירופי"

נשיא אוקראינה, ולדימר זלנסקי בירך על ההחלטה ואמר כי: "זהו רגע היסטורי ביחסים של אוקראינה ומדינות האיחוד האירופי. אני מודה למישל, לנשיאת המועצה האירופית אורסולה פון דר ליין ולכל מנהיגי אירופה על תמיכתם. העתיד של אוקראינה נמצא בתוך האיחוד האירופי".

נזכיר כי את הבקשה הגיש זלנסקי שבוע אחרי הפלישה הרוסית למדינתו בפברואר, פלישה שהתחילה מלחמה שנמשכת כבר ארבעה חודשים. נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר-ליין אמרה כי היא משוכנעת שאוקראינה ומולדובה יבצעו את הרפורמות הנדרשות על מנת להיות חברות בארגון מהר ככל האפשר. "לא יכול להיות סימן טוב יותר לתקווה עבור אזרחי אוקראינה, מולדובה וגיאורגיה בזמנים בעייתיים אלה", אמרה לכתבים בשולי פסגת האיחוד האירופי בבריסל. "אני משוכנעת שההחלטה שקיבלנו מחזקת את כולנו".