בנט נפרד בטקס מסדר הכנפיים: "עשיתי הכי טוב שיכולתי"

בטקס המרגש בו פרחי הטייס של המדינה מסיימים את הקורס והופכים לטייסים של חיל האוויר הישראלי, נפרד בנט מתפקידו כראש ממשלה: "אני מעביר מדינת ישראל חזקה בטוחה ושקטה בגבולות"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 23/06/22 17:41 כד בסיון התשפב

בנט נפרד בטקס מסדר הכנפיים: "עשיתי הכי טוב שיכולתי"
טייסי חיל האוויר, צילום: דו"צ

טקס "מסדר הכנפיים" לטייסי העתיד של חיל האוויר, הוא אחד מהטקסים המרגשים ביותר בצה"ל. שלוש שנים לאחר שהחלו בקורס, ניצבים הבוגרים על רחבת המסדרים של בית הספר לטיסה שבבסיס חיל-האוויר (בח"א) 6, המוכר יותר בשמו השני "חצרים", שם מוענקות למסיימי הקורס היוקרתי סיכות כנפי הטיסה. יומיים קודם לכן מוענקות למסיימי הקורס הטריים דרגות הקצונה בטקס חשיפת הדרגות, אז מקבלים הבוגרים את דרגת הסגן.

הטקס נערך בראשות נשיא המדינה, ראש הממשלה, סגן שר הביטחון והרמטכ״ל.

ראש הממשלה נפתלי בנט ניצל את ההזדמנות להיפרד מתפקידו לפני שהוא מעביר אותו ליאיר לפיד, אחרי שהחליט לפזר את הממשלה וללכת לבחירות בתחילת השבוע:  "אני מעביר מדינת ישראל חזקה בטוחה ושקטה בגבולות. אויבנו יודעים היטב שאנחנו נגיע לכל פינה בעולם כדי לשמור על ביטחון אזרחינו. הם לומדים שמי שזומם לפגוע בנו כאן, בביתנו, ישא במחיר כבד בביתו שלו". 

בנט המשיך והודה לחיילי צה"ל: "אני רוצה להודות לחיילי צה"ל ולמפקדיו, לרמטכ"ל ולכל ארגוני הביטחון המוסד, שב"כ, משטרת ישראל על הזכות הנדירה שקיבלתי להנהיג אתכם. 

בכל פעם שאישרתי תקיפה אווירית של טייסי חיל האוויר, או מבצע קרקעי של לוחמי צה"ל, ימ"מ או פעולה חשאית של לוחמי הארגונים האחרים, ידעתי שיש על מי לסמוך. עשיתי הכי טוב שיכולתי למען עם ישראל, למענכם, העם האהוב שלי".

השנה, בין מסיימי קורס הטייס היוקרתי נמצא בין 36 הקצינים שסיימו את הקורס יעמוד גם ד' מאשדוד, ד' הוא בוגר ישיבת ההסדר תורה בציון. הרב יקיר שמש רבו ומחנכו של ד' מספר: "הבוגרים אצלנו בישיבה ממשיכים במעלה החיים לקראת אתגרים חדשים יחד עם הרוח שלקחו מן הישיבה, כך הוא ד׳ שלמד אצלנו בישיבה והמשיך לאתגר הגדול על שמירת עם ישראל במולדתו. 

הצניעות שבו וההקשבה אל האחר מול השאלות והתהליך בישיבה בין יתר מידותיו הטובות הביאו אותו להישגים גדולים ומימוש עצמי.