רוזין פנתה לגנץ: "זו התוצאה של ההסתה והשיסוי שמוביל הימין הקיצוני בישראל"

חברת הכנסת ממרצ פנתה בשאילתה "דחופה" כהגדרתה, לשר הביטחון: "מה צה"ל עושה כדי למנוע הקמת מאחזים חדשים? כיצד צה"ל יפעל למניעת תקריות אלימות בעקבות הגעת מתנחלים לאדמות פלשתיניות?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/06/22 13:21 כד בסיון התשפב

רוזין פנתה לגנץ: "זו התוצאה של ההסתה והשיסוי שמוביל הימין הקיצוני בישראל"
מיכל רוזין בשאילתא לבני גנץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר סיעת מרצ, חברת הכנסת מיכל רוזין, פנתה היום (ה') בשאילתא לשר הביטחון בני גנץ, והקדימה: "ביום שלישי דווח על הפלשתיני עלי חסן חרב שנדקר למוות בסמוך לאריאל. לפי טענת גורמי ביטחון הדוקר הגיע לשם כחלק מקבוצה בהכנה להקמת מאחז חדש", פתחה רוזין את פנייתה לגנץ.

בעקבות המקרה, רוזין הגישה את השאילתא ה"דחופה" להגדרתה, לשר הביטחון, ושאלה: 

  • "מה צה"ל עושה כדי למנוע הקמת מאחזים חדשים?
  • כיצד צה"ל יפעל למניעת תקריות אלימות בעקבות הגעת מתנחלים לאדמות פלשתיניות?".

"האירוע בו עלי חסן חרב נדקר למוות צריך להדיר שינה מכולנו, זו התוצאה של ההסתה והשיסוי שמוביל הימין הקיצוני בישראל. ב -20.7 ארגון 'נחלה' מתכנן הקמת מאחזים לא חוקים נוספים בגדה המערבית, עלינו לעשות הכל על מנת למנוע את המקרים המזעזעים האלה בהם חפים מפשע משלמים בחייהם", אמרה רוזין. 

יהודי הגיע להתלונן במשטרה - ונעצר

אחד מחברי הקבוצה שנאלצה להתעמת עם הפלשתינים ביום שלישי, תושב אחד היישובים ביהודה ושומרון בשנות ה-40 לחייו ואב לשלושה ללא עבר פלילי - הגיע אתמול בשעות הצהריים לתחנת המשטרה באריאל בכדי להגיש תלונה כנגד הפורעים ולמסור עדות בגין האירוע. לתדהמתו הוא נעצר ונאסר עליו לפגוש בעורך דין.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, תקף הערב את מעצרו של התושב: "החשוד הגיע היום לתחנת המשטרה כדי למסור עדות, שלא נאמר תלונה על קרות האירועים אתמול. להבנתנו מדובר באירוע שרק בנס יהודים ניצלו".

קידר הוסיף ואמר  כי "היה אירוע קשה של תקיפה של ערבים כנגד יהודים והדבר הזה הוא דבר שמתמשך בחודשים האחרונים. אני חושב ששירותי הביטחון בראשות השב"כ והמשטרה איבדו את הצפון במקום לבסס את המשילות ואת הביטחון של האזרחים היהודים שדמם הפקר, הם עוצרים אדם שלמיטב הבנתנו חף מפשע שהגן על 20 ילדים. אנו מקווים מאוד שבית המשפט יורה על ביטול מניעת המפגש ועל שחרורו מהמעצר".

עו"ד עדי קידר:


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן