פרשת ספיר נחום: אחיו של החשוד ברצח שוחרר לביתו

עלא חלאילה שוחרר לביתו בהסכמת בית המשפט בתנאים מגבילים: איסור יצירת קשר עם המעורבים, מעצר בית מלא בכפר קרע למשך 30 ימים וערבויות כספיות | עורך דינו: "כולי תקווה שמשטרת ישראל תשים ידה על מי שביצע בפועל מעשה נתעב שכזה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/06/22 12:34 כד בסיון התשפב

פרשת ספיר נחום: אחיו של החשוד ברצח שוחרר לביתו
קברה הטרי של ספיר ז"ל, צילום: Shir Torem/Flash90

בית משפט השלום בעכו החליט לשחרר הבוקר (ה') ממעצר את עלא חלאילה, אחיו של וולא החשוד בחטיפתה וברציחתה של ספיר נחום ז"ל, בת זוגו לשעבר. עלא נעצר לפני 10 ימים בחשד למעורבות ברצח בת ה-24, והכחיש את המיוחס לו. החקירה נגדו - נמשכת.

החשוד הערבי שוחרר בהסכמה בבית משפט השלום בעכו בתנאים מגבילים והם כוללים איסור יצירת קשר עם המעורבים למשך שישה חודשים, מעצר בית מלא בכפר קרע למשך 30 ימים וערבויות כספיות. מעצרו של וולא חלאילה, הוארך שלשום עד ליום ראשון בשבוע הבא, וגם הוא מכחיש את המיוחס לו.

"כל שזעקנו מתחילת הפרשיה מקבל היום משנה תוקף ולשיטתי זוהי הסנונית שמבשרת על המשך ההליכים בתיק הזה", אמר הבוקר עו"ד אביעד חייט, סנגורם של השניים. "כולי תקווה שמשטרת ישראל תשים ידה על מי שביצע בפועל מעשה נתעב שכזה ותגיע לחקר האמת. מרשיי לא קשורים בשום אופן לאירוע".

"רצחו את הילדה היפה שלי"

גופתה של ספיר ז"ל אותרה ב-12 ליוני על ידי שוטרי מחוז חוף בסמוך ליישוב איבטין, טהועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר ושם, בתום הליך זיהוי נקבע יום למחרת כי אכן מדובר בגופתה של הצעירה מעכו. 

"רצחו את הילדה היפה שלי", ספדה האם בדמעות, "הלכה לי הילדה. קשה לי בלעדייך, את בכל פינה בבית. את היית הילדה הכי קטנה בבית. למה אלוהים? היא הייתה ילדה טובה שלא יוצאת מהבית. לא נראה אותה יותר צוחקת. זה רצח אכזרי".

החיפושים הסתיימו בטרגדיה: