בחודש הבא: פיילוט להבאת עובדי בניין וסיעוד מיעד מפתיע

במהלך הפגישה של שרת הפנים איילת שקד במרוקו עם שרים מקומיים, קודמו מספר תהליכים בדרך להבאת עובדים זרים לישראל. שקד הביעה לראשונה בפומבי את תמיכתה של ישראל בריבונות של מרוקו על הסהרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/22 19:40 כב בסיון התשפב

בחודש הבא: פיילוט להבאת עובדי בניין וסיעוד מיעד מפתיע
שקד במהלך ביקורה במרוקו, צילום: לשכת שרת הפנים

ברקע ההכרזה הדרמטית על פיזור הכנסת, מי שלא הייתה נוכחת פיזית בארץ בזמן ההודעה היא שרת הפנים איילת שקד ששוהה במרוקו. היום (ג') נפגשה שקד עם שר הפנים של מרוקו, עבד אל-ואפי לפתית ועם שר החוץ של מרוקו, נסאר בוריטה.

בפגישה עם שר הפנים השניים שוחחו על שיתופי פעולה בתחומים כלכליים, בדגש על התפלת מים ושיתופי פעולה בנושאים רפואיים. שקד העלתה את בקשתה לשתף פעולה בנושא גיוס עובדים זרים לישראל לענף הבניה והסיעוד במסגרת הסכמים בילטראלים. כמו כן הציעה למהנדסים ממרוקו להשתלב בענף ההיי-טק בישראל.

בנוסף, הודתה לשר המרוקאי על מהירות מתן האשרות לאזרחים ישראלים שמבקשים להגיע למרוקו ועל שיתוף הפעולה והכנסת האורחים של הישראלים שמגיעים למרוקו.

השרה שקד בביקור עם השר המרוקאי

השרה שקד בביקור עם השר המרוקאי צילום: לשכת שרת הפנים

בפגישה עם שר החוץ השניים סיכמו בחודש הקרוב לחתום על הסכם בילאטרלי של הבאת עובדים לסיעוד ובניין ממרוקו לישראל. כמו כן השניים שוחחו על הבעיה האיראנית והאתגרים המשותפים לשתי המדינות. השרה השקד הביעה לראשונה בפומבי את תמיכתה של ישראל בריבונות של מרוקו על הסהרה.

"זה תענוג גדול להיות כאן במרוקו. אני מרגישה כאן מאוד בבית, בארץ היפה הזאת, ששורשיהם של כמיליון ישראלים קשורים קשר נצחי למדינה. אני רואה חשיבות רבה בחיזוק מערכת היחסים האסטרטגית בין מרוקו לישראל. המורשת המשותפת בין מרוקו ליהודים נחקקה בספרי ההיסטוריה, עלינו לשמר אותה ולהביא לה הישגים חדשים. יש רצון הדדי בין שתי המדינות לפיתוח הזדמנויות כלכליות חדשות, ולתמיכה בענף הבנייה ומתן טיפול איכותי לקשישינו. המטרה תוך חודש להתחיל פיילוט של הבאת עובדים זרים לסיעוד ובניין ממרוקו לישראל. ובנוסף, ליצור קשרים חדשים במסחר וחדשנות, ביטחון פנים והגנה".