שלושה גברים נוספים אובחנו כחולים באבעבועות הקוף בישראל

משרד הבריאות מעדכן כי שלושה גברים נוספו לחולי אבעבועות הקוף בישראל, שלושת החולים שאובחנו הם בגילאים 30-60 ממרכז הארץ | כעת יש בישראל תשעה חולים במחלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/22 17:27 כא בסיון התשפב

שלושה גברים נוספים אובחנו כחולים באבעבועות הקוף בישראל
monkeypox, צילום: shutterstock

אבעבועות הקוף בישראל: משרד הבריאות מעדכן כי שלושה גברים נוספים אובחנו היום כחולים באבעבועות הקוף. שלושת החולים שאובחנו היום הם בגילאים 30-60 ממרכז הארץ, כאשר אחד מהם נדבק בישראל ולא בחו"ל. אימות האבחנה נעשה במכון הביולוגי, ובישראל ישנם כעת תשעה מטופלים שאובחנו עם המחלה.

ממשרד הבריאות נמסר: "אבעבועות קוף הינה מחלה ויראלית שמתבטאת לרוב בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של בלוטות לימפה. משרד הבריאות מזכיר למי שמפתח חום ופריחה שלפוחיתית לאחר חזרה מחול או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופא המטפל".

אז מה זה אבעבועות הקוף?

מחלת אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית העלולה לעבור ממכרסמים וקופים וכן לעבור במגע קרוב בין בני אדם. המחלה  מתבטאת בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של קשרי לימפה. המחלה היא זיהומית ודומה לאבעבועות רוח. דרך ההתפשטות שלה היא בעיקר מהתעסקות בבשר של מיני חיות בר, נשיכת חיה או שריטה, נוזלי גוף, חפצים מזוהמים או מגע קרוב עם אדם נגוע.

הדעה הרווחת כיום היא שחיסון נגד אבעבועות שחורות מונע את אבעבועות הקוף בשנת 2019 אושר חיסון למחלה בארצות הברית. הסיכון למוות אצל הנדבקים הוא עד 10% ואין תרופה ידועה היום למחלה.

מה אנחנו יודעים על אבעבועות הקוף?