גנץ: זה הגוף שהביא לסיכול הניסיונות האיראנים לפגוע בישראלים

שר הביטחון הגיע לוועדת החוץ והביטחון בכנסת והציג את התוכנית שהביאה לסיכול ניסיונות איראנים לאתגר את ישראל ומדינות נוספות. "אנחנו נדע להגיב בזמן, במקום ובאמצעי שנבחר, לכל פעולה תוקפנית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/22 13:55 כא בסיון התשפב

גנץ: זה הגוף שהביא לסיכול הניסיונות האיראנים לפגוע בישראלים
גנץ, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

בוועדת החוץ הביטחון, בראשות ח"כ רם בן ברק,  נערכה היום (ב') סקירתו של שר הביטחון, ח"כ בני גנץ. השר הגיע לדיון בליווי מזכירו הצבאי, תא"ל יקי דולף, וכן תא"ל עמית סער, ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין בצה"ל, אל"מ ישראל שומר, ראש מחלקת מבצעים באגף המבצעים בצה"ל, אל"מ תומר ניאזוף, ראש מחלקת תכנון באגף התקציבים במשרד הביטחון, ואל"מ יניב וולפר, ראש מחלקת מיגון בפיקוד העורף.

"בפני מדינת ישראל אתגרים משמעותיים. בהיבט החשוב ביותר מבחינה אסטרטגית, ניצב האתגר של האיום האיראני", אמר גנץ, "בחודשים האחרונים רשמנו כמה הצלחות משמעותיות ברתימת העולם למאבק מול איראן, שלה שותפים ראש הממשלה, שר החוץ, המל"ל ועוד. אי שיתוף הפעולה של איראן מוכיח שהיא 'לא פרטנר'  – ובכדי להגיע להסכם גרעין שירחיק אותה משאיפותיה, העולם כולו בהובלת ידידתנו ארה"ב צריך להפעיל כוח מדיני, כלכלי, וגם צבאי". 

לאחרונה עלתה אזהרת המסע לטורקיה לרמה הגבוהה ביותר עקב החשש כי איראן תנסה לבצע פיגועים נגד תיירים ישראלים במדינה, ועל כך אמר שר הביטחון, "גם לנו יש מגוון אפשרויות פעולה, במגוון יעדים – ופגיעה באזרחים ישראלים תביא אותנו להפעלה שלהן. אנחנו נדע להגיב בזמן, במקום ובאמצעי שנבחר, לכל פעולה תוקפנית של איראן, בכל מימד, ובכל מקום – פיסי או קברניטי". 

גנץ סיפר כי בשנה האחרונה הוא מוביל, יחד עם בכירים בממשל האמריקאי, תוכנית נרחבת לחיזוק שיתוף הפעולה בין ישראל לבין מדינות האזור בחסות אמריקאית וסנטקום (CentCom). "חלק מהחזון הזה הוא מה שאני קורא לו-MEAD שאנו בונים- Middle East Air Defense, מול ניסיונות איראן לפגוע במדינות האזור באמצעות רקטות, טילי שיוט וכטב"מים. התוכנית הזו כבר בפעולה וכבר הביאה לסיכול ניסיונות איראנים לאתגר את ישראל ומדינות נוספות במזרח התיכון". 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן