עיר במרכז הארץ מבטלת היתרי בנייה בגלל מחסור בחשמל

בשל מחסור חמור בחשמל במזרח העיר לוד יופסקו הוצאת אלפי היתרי בנייה והגרלות של מחיר למשתכן בפרויקטים החדשים, "חברת חשמל בפיגור של לפחות 10 שנים ביכולת לייצר חשמל לפרויקטים שנבנים כעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/22 13:15 כא בסיון התשפב

עיר במרכז הארץ מבטלת היתרי בנייה בגלל מחסור בחשמל
לוד, ארכיון, צילום: Moshe Shai/FLASH90

עיריית לוד הודיעה השבוע כי בשל מחסור חמור בחשמל במזרח העיר לוד יופסקו הוצאת אלפי היתרי בנייה והגרלות של מחיר למשתכן בפרויקטים החדשים עד לפתרון אספקת החשמל. "מדינת ישראל בפשיטת רגל חמורה מבחינת תשתיות", אמר ראש העיר יאיר רביבו.

"מצפים שייבנו בארץ מאות אלפי יחידות דיור, אבל אף אחד לא מספר לציבור שאין חשמל לאף דירה חדשה. חברת חשמל בפיגור של לפחות 10 שנים ביכולת לייצר חשמל לפרויקטים שנבנים כעת. מציע לשר השיכון להתעסק רק בזה".

יאיר רביבו

יאיר רביבו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במכתב ששיגרה גל גבריאל מהנדסת העיר אל מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ומנכ"ל משרד האנרגיה ציינה כי העיר לוד נמצאת בתהליכי פיתוח מואצים, אשר יכפילו את אוכלוסייתה בעשור הקרוב ובהמשך אף עתידים לשלש את כמות יחידות הדיור בה.

העירייה נאלצת לעצור את קידום הבנייה 

אולם, לנוכח המשבר הנוכחי בייצור ואספקת החשמל לעיר לוד - העירייה נאלצת לעצור את קידום הבנייה והאפשרות לאכלס פרויקטים חדשים בעיר. זאת, "עד לפתרון מעשי הולם לסוגיות והאתגרים הכרוכים בייצור החשמל הנדרש ואספקתו לעיר ברשת אמינה ויציבה בכל עת". במכתבה הסבירה המהנדסת כי בשנה האחרונה חוותה העיר לוד לפחות ארבע הפסקות חשמל בשעות צריכה קריטיות ובערבי שבת וחג. בכל המקרים הושבתו שכונות מזרח העיר, ובהן 5,000 בתי אב. 

"ציפייתנו היא כי משרדי הממשלה האמונים על ניהול פתרון המשבר, ביחד עם רשויות וחברות הניהול והביצוע, יקדמו, כאמור בפועל ובאופן מזורז, מגוון של פתרונות על מנת שניתן יהיה להחזיר את פעילות הבנייה. אנו כרשות מקומית, נהיה שותפים מברכים ופעילים בקידום הפתרונות הללו".