חשד: אזעקת השווא בירושלים - בגלל מתקפת סייבר

תושבים באזור הבירה נחרדו אמש למשמע אזעקה שנחשבה כתקלה. במערך הסייבר הלאומי חושדים כי מדובר במתקפת סייבר על מערכות הכריזה האזרחיות, "מדאיג ומטריד מאוד - אם יש פרצה, צריך לסגור אותה מיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/22 07:49 כא בסיון התשפב

חשד: אזעקת השווא בירושלים - בגלל מתקפת סייבר
צילום: shutterstock

אזעקה עולה ויורדת נשמעה אמש (א') בשכונת נווה יעקב בירושלים. על פי הודעה שפורסמה זמן קצר לאחר מכן, האזעקה הופעלה בשל תקלה בצופר, אולם הבוקר (ב') מתווספים פרטים נוספים לאירוע. על פי מערך הסייבר הלאומי קיים חשש כי מדובר במתקפת סייבר

המערך הנחה את הרשויות המקומיות לנקוט באמצעי הגנה על מערכות הכריזה המקומיות בשל החשד כי האזעקות הופעלו בשל אירוע סייבר. לפי מערך הסייבר הלאומי, קיים חשד כי ממשק מערכת הכריזה לעיריות נפרץ, מה שהביא להפעלת הכריזה בכמה נקודות בירושלים ובאילת. ש לציין כי מדובר במערכות כריזה אזרחיות ולא בצופרים של פיקוד העורף. 

סגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן, התייחס לנושא בראיון שהעניק לגל"צ ואמר כי צפויים ניסיונות רבים של איראנים לפגוע בישראל באמצעות סייבר, "נערכים לזה בצורה רצינית. לא נפרצה מערכת האזעקות של פיקוד העורף, אלא מערכות כריזה מקומיות, אך זה מדאיג ומטריד מאוד - אם יש פה פרצה, צריך לסגור אותה מיד". 

כזכור, בשנה שעברה הושבת בית החולים הלל יפה בחדרה למשך מספר שבועות עקב מתקפת סייבר, כאשר הפורצים דרשו כופר בתמורה להחזרת הפעילות, וכתוצאה מכך חלו שיבושים קשים בשגרת בית החולים ובמערכות האשפוז במקום.