מדינה בשביתה: שיבושים בתחבורה הציבורית באזור ירושלים

נהגי האוטובוסים מוחים על שכרם ותנאי העסקתם וישביתו את מערך התחבורה הציבורית בירושלים והצפון בשעות הבוקר. "שרת התחבורה ממשיכה להתעלל בעשרות אלפי נהגי האוטובוס מפקירה אותם לעשות פיפי בבקבוקים ובדליים" | לרשימת היישובים המלאה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/06/22 07:32 כא בסיון התשפב

מדינה בשביתה: שיבושים בתחבורה הציבורית באזור ירושלים
אוטובוסים מושבתים, צילום: Avshalom sassoni/Flash90.

נהגי התחבורה הציבורי ישבתו הבוקר (ב') באזור הצפון בירושלים בין השעות 05:00 עד ל-08:30, במחאה על שכרם ותנאי העסקתם. גם בשבוע שעבר שבתו נהגי האוטובוסים, בטענה כי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי ממשיכה להפקיר אותם ולא מוכנה להיפגש איתם "כדי לשפר את שכרם לדאוג לביטחונם ולרווחתם". 

הערים בהן ישבתו נהגי האוטובוסים:

עוטף ירושלים, חיפה (מטרונית), עפולה, טבריה, מגדל העמק, יקנעם, בית שאן, דלית אל-כרמל, עוספיא ומועצה אזורית מגידו. בנוסף יושבתו מרבית קווי עוטף ירושלים ליישובים גבעת זאב, מבשרת ציון, גוש עציון, קריית ארבע, מועצה אזורית בנימין, מעלה אדומים ואריאל.

בארגון נהגי ונהגות האוטובוסים טענו כי 40% מהנהגים הותקפו בצורה קשה ולמעלה מ-300 תקיפות נהגים נרשמו רק מאז תחילת 2022. "מחסור של 5,000 נהגים, ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. שרת התחבורה ממשיכה להתעלל בעשרות אלפי נהגי האוטובוס, מפקירה אותם לעשות פיפי בבקבוקים ובדליים, ומתעלמת מכל פניה אליה.  ניסינו להגיע להידברות אך מיכאלי עסוקה בפוליטיקה כנראה. אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד שגברת מיכאלי תצא מהרשתות החברתיות ותתעורר. אוי לאותה הבושה".