"אפשר לקרוא לזה גל חדש": פרופסור נחמן אש לא מודאג

מנכ"ל משרד הבריאות מתייחס לעליה במספרי תחלואת הקורונה, ואומר כי "שוקלים להפוך שימוש במסכה לחובה בהתקהלויות במקומות סגורים" | נתוני משרד הבריאות העדכניים: 7,079 מאומתים לקורונה ביממה האחרונה. מקדם ההדבקה עומד על 1.31

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/06/22 09:24 כ בסיון התשפב

"אפשר לקרוא לזה גל חדש": פרופסור נחמן אש לא מודאג
שוק מחנה יהודה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנתוני משרד הבריאות העדכניים לאמש (ש') עולה כי במהלך השבת אומתו לקורונה 7,079 בני אדם, ומאז פרוץ הנגיף בישראל אומתו לו 4,226,253 חולים. מתוך 20,805 בדיקות שנערכו אתמול - 37.25% נמצאו חיוביות ומקדם ההדבקה עומד על 1.31. מאז פרוץ המגפה מתו בישראל 10,896 בני אדם מהנגיף וסיבוכיו.

"נמשכת העלייה של מספר המאומתים וגם בתחלואה הקשה ובמאושפזים, המספרים עדיין קטנים וצריך לראות כמה זה יעלה. אנו נזהרים במינוחים כי היה לנו דבר כזה לפני קצת יותר מחודש, הייתה עלייה ומהר מאוד זה ירד", אמר הבוקר מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור נחמן אש ב-130FM. 

אש הדגיש: "הפעם זה באמת שונה ויש וריאנט חדש, ה־BA5, שהוא מדבק יותר, אני חושב שאפשר להתחיל לקרוא לזה גל חדש. מבחינת הצעדים, האומיקרון שינה את ההתייחסות שלנו, וגם הווריאנט מאוד מדבק, אין מקום למגבלות כמו סגירת פעילות".

"לא חייבים להגיע למישור של חובות"

לגבי השימוש במסכה, אמר אש, "אנו בינתיים נשארים בגדר המלצה לכל מי בסיכון ונמצא בחללים סגורים, ואנחנו בהחלט שוקלים לחובה בחלל סגור. העניין הוא שאם ייענו להמלצה זה מספיק טוב, ולא חייבים להגיע למישור של חובות", הבהיר.

"אנו רואים עלייה במספר החולים הקשים, עדיין לא בתמותה, בימים האחרונים העלייה משמעותית, אנו צריכים לעקוב בימים הקרובים ולראות אם זה יכול להגיע למקומות שיסכנו אותנו, אם כן נצטרך לחשוב על דברים נוספים. אני מקווה מאוד שכמו בגל האומקירון, נוכל לעבור את זה בלי מגבלות מיוחדות".


(ראש הממשלה בנט חוגג את סיום הגל החמישי של הקורונה)