בעקבות תקיפת הרופאה: שביתה בבתי החולים בסוף השבוע

הרופאים בבתי החולים ובמרפאות הקהילה יעבדו במתכונת שבת בימים חמישי ושישי הקרובים, זאת לאחר שרופאה הותקפה במוט ברזל בראשה, "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצדנו"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/06/22 22:47 טו בסיון התשפב

בעקבות תקיפת הרופאה: שביתה בבתי החולים בסוף השבוע
הרופאה שהותקפה בראשה בבאר יעקב, צילום: ללא

תקיפה חמורה: המשטרה פתחה בחקירה מוקדם יותר היום (ג') עם קבלת דיווח בדבר תקיפה חמורה של רופאה בקופת חולים כללית בבאר יעקב. תושב העיר בשנות השלושים לחייו הגיע לקופת החולים על מנת לקבל טיפול רפואי תוך התנהגות פרועה במקום, כאשר בשלב מסוים אחז במוט ברזל ותקף באמצעותו את הרופאה בראשה.

הרופאה פונתה לקבל טיפול רפואי בבית החולים שיבא כאשר מצבה הוגדר בינוני, ובעקבות התקיפה הודיעה הערב (ג') מזכירות ההסתדרות הרפואית כי בכוונתה לפתוח בשביתה כללית בימי חמישי ושישי הקרובים, כאשר בכל בתי החולים ובמרפאות הקהילה העבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד.

האלימות כלפי הצוותים הרפואיים הפכה לנגע מדינה

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר בתום הישיבה: "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצדנו. השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כוח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש".

משרד הבריאות הביע זעזוע עמוק מאירוע התקיפה ומנכ"ל המשרד, הפרופסור נחמן אש, אמר: "המציאות הזו לא יכולה להימשך, האלימות כלפי הצוותים הרפואיים הפכה לנגע מדינה שאסור לנו להשלים איתו.
לא ניתן להמשיך לעלוב ולהרים יד עליהן ועליהם. אני קורא לפרקליטות ולמערכת המשפט למצות את הדין במלוא החומרה".