22 מדינות נגד המועצה לזכויות אדם: "מספיק עם האובססיה לישראל"

בריטניה, ארצות הברית וגרמניה הן רק חלק מרשימה ארוכה של מדינות שהביעו התנגדות לוועדת החקירה בעקבות מבצע "שומר החומות" שהקימה המועצה באו"ם. שר החוץ לפיד הודה על התמיכה ואמר: "זה יום של שינוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/22 19:36 יד בסיון התשפב

22 מדינות נגד המועצה לזכויות אדם: "מספיק עם האובססיה לישראל"
המועצה לזכויות אדם, , צילום: שאטרסטוק

22 מדינות פרסמו היום (ב') הודעה חריפה נגד ועדת החקירה שהקימה המועצה לזכויות אדם בעקבות מבצע שומר החומות. ההצהרה מגיעה בעקבות הדו"ח שפרסמה בשבוע שעבר ועדת החקירה, בו היא האשימה את הנוכחות הישראלית בשטחים - "הכיבוש הנצחי", כשורש הסכסוך.

מאחורי ההצהרה נגד המועצה עומדת ארצות הברית, שתוקפת בצורה קשה את הסמכות שניתנה לוועדה ומגדירה את הקמת הוועדה כדוגמא נוספת של היחס הלא פרופורציונלי שמקדישה הועדה לישראל, יחס שחייב להיפסק. 

"זה יום של שינוי במועצה לזכויות אדם", אמר שר החוץ יאיר לפיד, "יום שבו המוסריות גוברת על הצביעות. מספיק עם היחס המוטה. מספיק עם האובססיה לישראל. אני רוצה להודות לארצות הברית, ולידידי מזכיר המדינה בלינקן, על הובלת מהלך כל כך חשוב וכל כך נחוץ, ולכל אחת ואחת מהמדינות החתומות על ההצהרה".

"אני מקווה שהמועצה לזכויות אדם תבין את המסר החד שעובר בהצהרה, תבטל את ועדת החקירה שנולדה בחטא ותתחיל לעסוק בזכויות אדם כפי שהייתה צריכה לעשות מיום הקמתה".

על ההצהרה נגד המועצה לזכויות האדם חתומות מדינות מרכזיות בהן הולנד, גרמניה, קנדה, בריטניה, ברזיל, אוסטריה, בולגריה, קמרון, קולומביה, קרואטיה, גואטמלה, הונגריה, ליבריה, איי מרשל, מיקרונזיה, נאורו, צפון מקדוניה, פלאו וטוגו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן