שבוע הספר נשיא המדינה ורעייתו ערכו שעת סיפור והקריאו את ספרה של הסופרת הסרוגה

יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הקריאו לילדי "גן גלים" את הספר "המדינה של ילדי הגן" של הסופרת אמונה אלון. הרצוג אמר לילדים: "אני קורא ספר כל לילה לפני שאני הולך לישון, זה נורא כיף, אפשר ללמוד הרבה מקריאת ספרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/22 17:23 יג בסיון התשפב

נשיא המדינה ורעייתו ערכו שעת סיפור והקריאו את ספרה של הסופרת הסרוגה
יצחק ומיכל הרצוג בשעת סיפור, צילום: חיים צח, לע"מ

לקראת שבוע הספר, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ערכו הבוקר (א') שעת סיפור ל-35 ילדי "גן גלים" מפסגת זאב והקריאו להם את הספר "המדינה של ילדי הגן", אותו כתבה הסופרת אמונה אלון.

בפתח המפגש שיתף הנשיא את ילדי הגן בחשיבותם של הספרים בחיינו. הוא הסביר להם שאין תענוג גדול מקריאת ספר לפני השינה, לא משנה כמה עייפים. "אני קורא ספר כל לילה לפני שאני הולך לישון, זה נורא כיף, אפשר ללמוד הרבה מקריאת ספרים. מיכל ואני נשמח מאוד לקרוא לכם סיפור היום. מוכנים?". הילדים צהלו יחד בקריאה "כן".

"אנחנו קוראים לכם היום סיפור שנקרא 'המדינה של ילדי הגן'. זהו ספר שמסביר כמה חשובים העולים החדשים במדינתנו, וכמה חשוב לשתף את כל הילדים בגן במשחקים שאנחנו משחקים, כדי שאף ילד לא ירגיש לבד", אמר הנשיא.

שעת הסיפור עם הילדים:

"כיף לנו שהגעתם לפה היום"

במהלך המפגש ילדי הגן שיתפו את הנשיא ורעייתו בהפתעה שהכינו להם, שרו להם את השיר המוכר והאהוב "ארץ ישראל שלי", והעניקו להם חוברת ציורים בהשראת השיר. לאחר הקראת הסיפור פנה הנשיא אל הילדים בשאלה: "האם אתם יודעים מה תפקידו של הנשיא?" 

"הנשיא מצחצח שיניים בבוקר" אמר אחד הילדים, בעוד הנשיא אישר את האמירה בחיוך. "הנשיא גם מתלבש בבוקר" הוסיפה אחת הילדות. "אתם צודקים, הנשיא מתלבש ומצחצח שיניים בבוקר, אבל הוא גם האדם אשר עומד בראש המדינה ודואג לכלל אזרחיה", הסביר הרצוג והוסיף: "לבית הנשיא מגיעים המון אורחים מכל העולם, מנהיגים, אזרחים וחיילים".

רעיית הנשיא מיכל המשיכה ותיארה: "גם ילדים כמוכם באים לפה יחד עם משפחותיהם. אנשים באים לכאן כי זהו ביתו של הנשיא, ולכן זהו גם ביתו של העם. כולם יכולים לבוא ולבקר בבית הנשיא. אנחנו מתעניינים באזרחי מדינת ישראל ושואלים תמיד לשלומם, האם טוב להם, וכמובן מציעים את העזרה שלנו בעת הצורך. אנחנו שמחים מאוד כשמגיעים לבקר אותנו, וזה ממש כיף לנו שהגעתם לפה היום".

צילום: חיים צח, לע"מ

המפגש נערך בשיתוף משרד החינוך, קרן גרינספון ישראל, המייסדת של ספריית פיג'מה ומחלקת החינוך של עיריית ירושלים. התוכנית הבינלאומית PJ Library מופעלת ב-36 מדינות ברחבי העולם וב-6 שפות שונות. התוכנית מעניקה למאות אלפי ילדים מגיל שנתיים עד כיתה ב' ספרים איכותיים בעלי זיקה לערכים ולמורשת ויוצרת מכנה משותף תרבותי רחב בין ילדים ומשפחות בישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן