ניר אורבך יכול לחייך: אושר החוק להנצחת הרב קוק

הצעת החוק של חבר הכנסת מימינה אושרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. לפי החוק, יצויין יום שנתי שייקרא "יום הרב קוק" ויתקיימו טקסים כנסים ואירועים בקברו, בכנסת ובאתרים נוספים ויוענקו תמיכות למוסדות שיפעלו להגשמת רעיונותיו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/06/22 08:38 ח בסיון התשפב

ניר אורבך יכול לחייך: אושר החוק להנצחת הרב קוק
מצבתו של הרב קוק בהר הזיתים, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי המפלות הכואבות של הקואליציה במהלך הלילה (ב'), חוק אחד וחשוב הצליח לעבור בקריאה ראשונה: הנצחת זכרו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק שיזם חבר הכנסת ניר אורבך. חמישה חברי כנסת תמכו בחוק ושניים התנגדו.

החוק מציע להנציח את זכרו ומורשתו של הראי"ה קוק באמצעות יום ציון שנתי שייקרא "יום הרב קוק", ובו יקוימו טקסים כנסים ואירועים בקברו בהר הזיתים, בכנסת ובאתרים נוספים. בנוסף, מוצע להקים מועצה ציבורית שתייעץ בעניין יישום החוק והגשמת מטרותיו, לרבות קיום פעולות חינוכיות ערכיות ברוח חזונו ותמיכה במוסדות ציבור שיפעלו להגשמת מטרות החוק בדרכים שונות.

בדברי ההסבר נכתב: "הרב קוק הטביע את חותמו על הציונות, על הדת ועל המדינה בכללה. תורתו מלמדת לסובלנות ולאהבת האדם באשר הוא. הרב כיבד את בני המיעוטים וקרא לחיות עימם בשלום ובשכנות טובה. הרב קוק אינו נחלתו של פלח אוכלוסייה אחד. דמותו ומורשתו שייכים לכלל עם ישראל וראוי שהעם כולו ייחשף לעושר הגדול בהגות, בספרות, בפסיקות ההלכה ובחידוש ימיו של העם היהודי במורשתו של הרב קוק".

"הצעת החוק נועדה לקרב את הנוער והציבור בכללותו לערכי הציונות והדת היהודית כחלק מתהליך הקניית המורשת היהודית-ישראלית והנצחת זכרם ומורשתם של גדולי האומה", צוין בדברי ההסבר. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן