סמוטריץ' תוקף את בנט: "מגלומניה ילדותית של איש קטן"

אחרי פרסום האיגרת של ראש הממשלה, יו"ר הציונות הדתית תוקף את ההשוואה שבנט עשה בין הפלת ממשלתו לסופה של מדינת ישראל ומתייחס לגל העזיבות בלשכת רה"מ: "הנוטשים ניסו להיות הילד הקטן שמסביר לו שהמלך עירום אבל הוא מסרב להקשיב"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/06/22 23:53 ו בסיון התשפב

סמוטריץ' תוקף את בנט: "מגלומניה ילדותית של איש קטן"
סמוטריץ', קורא לבנט "איש קטן", צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביום שישי פרסם ראש הממשלה נפתלי בנט אגרת מיוחדת בה הוא סיכם את האתגרים הפוליטיים הרבים איתו ממשלתו מתמודדת בשנה שעברה מאז הקמתה. באגרת שיועדה ל"רוב הדומם", ביקש בנט מתומכיו להשמיע את קולם במרחב הציבורי, בעיקר אל מול הקריאות של האופוזיציה נגדו.

עם צאת החג, פרסם בנט ציטוט קצר מתוך האגרת, בה הוא מדגיש את חשיבות התמיכה בו, כשלטענתו, מדובר במאורע היסטורי שאסור לפספס: "פעמיים הייתה ליהודים מדינה ריבונית בארץ ישראל, ופעמיים איבדנו אותה בגלל סכסוך פנימי. מדינת ישראל היא ההזדמנות השלישית. כולנו עומדים למבחן האם נצלח את העשור השמיני כמדינה ריבונית ומאוחדת או שנכשל שוב בגלל סכסוכים פנימיים". 

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לא התחבר למסר ותקף את ראש הממשלה במילים קשות: "המגלומניה הילדותית של האיש הקטן הזה, שמזהה את עצמו עם המדינה וטוען למעשה שאם הוא ייפול המדינה תחרב, מביכה בעוצמת הניתוק וההאדרה העצמית שנעוצים בה, ומסבירה את התהליך הפסיכולוגי הקליני שבנט מצוי בו".

"נוטשי לשכתו ניסו כנראה להיות הילד הקטן שמסביר לו שהמלך עירום אבל הוא מסרב להקשיב", אמר סמוטריץ' בהתייחסות לעזיבות של היועצת המדינית שמרית מאיר, ראש הסגל טל גן צבי והעוזרת האישית של בנט - נעמי ששון, את לשכת ראש הממשלה תוך זמן קצר.