ברגע האחרון: גנץ טס לביקור רשמי בהודו

אחרי שאמש סירבו לקיזוז באופוזיציה וגנץ כמעט ביטל את ביקורו, ברגע האחרון הצליח גנץ לעלות על המטוס ולהיפגש עם ראש ממשלת הודו | "הזדמנות להעמיק את שיתוף הפעולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/22 17:58 ג בסיון התשפב

ברגע האחרון: גנץ טס לביקור רשמי בהודו
גנץ ונרנדרה מודי ברגע הפגישה, צילום: India orime minister office

שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (ה') עם ראש ממשלת הודו במסגרת ביקורו לציון 30 שנה ליחסים הביטחוניים והדיפלומטיים בין ישראל להודו. עד שעה מאוחרת אמש הביקור עוד היה מוטל בספק, כיון שהשבריריות של הקואליציה הכריחה את גנץ להישאר במליאה, בעקבות חוסר הסכמה מצד האופוזיציה לקיזוז.

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה לאירוע כי: "הליכוד החליטו שהם אופוזיציה למדינת ישראל. הניסיונות לחבל בנסיעת שר הביטחון להודו הם פגיעה בביטחון המדינה וביחסיה עם אחת מהמעצמות המשפיעות בעולם". 

הדרמה נגמרה עם נסיעת השר להודו בעיכוב קל. במסגרת פגישתו עם ראש ממשלת הודו, הדגיש גנץ את ההזדמנות להעמיק את שיתופי הפעולה בין הודו וישראל, תוך חיזוק היציבות בעולם והערכים המשותפים ויצירת מסגרות שיחזקו את הביטחון ואת הכלכלה של שתי המדינות.

גנץ אמר בפגישה כי: "הודו היא מעצמה תעשייתית, וישראל היא מעצמה טכנולוגית – שיתוף הפעולה בין המדינות יכול להביא לחיזוק משמעותי של יכולתן של המדינות להתמודד עם האתגרים שלפתחן."