מקומם מגדל בקר חושף כמה פרות ועגלים איבד מפשיעה חקלאית

מגדלי הבקר נואשים לנוכח הפשיעה החקלאית: "אי אפשר לעשות שום דבר", בינתיים במג"ב מתעקשים: "לא מדובר בפשיעה לאומנית" | מגדל הבקר יונתן מרגי מבית שמש משתף במספרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/22 07:38 ג בסיון התשפב

מגדל בקר חושף כמה פרות ועגלים איבד מפשיעה חקלאית
צאן במרעה. ארכיון, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

הפשיעה החקלאית לא נפסקת, ויונתן מרגי, בוקר מבית שמש שנפל קורבן לפשיעה החקלאית מיואש. בראיון לישראל היום הוא אומר כי "מסביבי יש עוד עשרה עדרים של בדואים. אני הבוקר היהודי היחיד כאן במרחב". בתוך שנה נגנבו לו 19 עגלים ונשחטו לו 12 פרות. 

"הרועה הבדואי הולך בלילה לישון בנחת"

"לאף אחד מהבדואים לא גונבים שום דבר. הרועה הבדואי הולך בלילה לישון בנחת. הם יודעים שהיהודי מוגבל ושומר חוק, שהוא לא יוכל לעשות שום דבר, ושהמדינה שלנו מתייחסת בהתאם. בכל ערב הבדואים עושים תה בנחת והולכים לישון. בבוקר הם קמים ולא חסר להם שום דבר. אני, לעומת זאת, מתרוצץ כל הלילה כמו עכבר".

למרות זאת, במג"ב, הגוף שממונה על הטיפול בפשיעה החקלאית, לא ממהרים לזהות אלמנטים של טרור בתוך הפשיעה החקלאית. "אני לא יודע להגדיר דבר כזה", אומר נצ"ב אלי גוזלן, קצין האח"מ של משמר הגבול. "אני חושב שאם לא הצלחנו להוכיח את זה ולבסס את זה בצורה ברורה, לא נראה לי שאפשר לטעון שגניבת עגבניות היא משהו על רקע לאומני".

מג"ב: "זה לאומני? אני לא בטוח"

לשאלה האם כמו במקרה של מרגי, פוגעים רק בעדר שבבעלות יהודית ולא בעדרים של בדואים ענה: "אנחנו מייחסים חשיבות לכל אירוע ומטפלים. אבל בכל זאת, לא הייתי מגדיר את זה כפשיעה לאומנית. יש דפוס של התנהגות עבריינית, שעל פיו הגנב לא גונב מהסביבה שלו או מהמשפחה שלו, אז אם הוא גונב למישהו אחר זה לאומני? אני לא בטוח".

בדוברות מג"ב אומרים כי אין בידם נתונים על ההשתייכות הלאומית של הפוגעים והנפגעים. בלי להחזיק נתונים מסודרים בנושא, קל יותר, כך נראה, להמשיך ולטמון את הראש בחול.