שגריר ארצות הברית בישראל: "מקווה שהתועלת מההסכם עם האמירויות תגיע לפלשתינים"

בשיחה שקיים במסגרת כנס של פורבס בירושלים, טען תומאס ניידס כי ישראל לא יכולה לשמור את כל הרווחים מהסכמי הסחר החופשי עם איחוד האמירויות ומדגיש: "אם אנחנו רוצים לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית, אסור לוותר על פתרון שתי המדינות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/06/22 17:57 ב בסיון התשפב

שגריר ארצות הברית בישראל: "מקווה שהתועלת מההסכם עם האמירויות תגיע לפלשתינים"
שגריר ארה"ב בישראל, תומאס ניידס, צילום: ארז אוזיר עבור פורבס

כנס Under 30 של פורבס בישראל הגיע היום (ד') למתחם מרגלית סטארטאפ סיטי JVP בירושלים. בשיחה עם היזם וחבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית, שגריר ארצות הברית בישראל תומאס ניידס, הביע את תקוותו שהסכם הסחר החופשי של ישראל עם איחוד האמירויות ייטיב גם לפלשתינים ולא רק עם אזרחי ישראל.

"אני מקווה שהתועלת של הסכם הסחר החופשי תגיע לפלשתינים. אני לא יכול להסביר כמה זה חשוב", אמר ניידס והדגיש כי, "אם אנחנו רוצים לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אסור לנו לוותר על פתרון שתי המדינות. עלינו להבטיח שלפלשתינים החיים בגדה המערבית, במזרח ירושלים ובעזה תהיה גישה להזדמנויות העסקיות הללו".

ניידס ועורך התוכן הראשי של פורבס רנדל ליין

ניידס ועורך התוכן הראשי של פורבס רנדל ליין צילום: ארז אוזיר עבור פורבס

לפי השגריר האמריקאי, הסכמי הסחר החופשי בין ישראל לאמירויות "הם המהות של קירוב בין אנשים, וכולו תקווה שיתרונות ההסכמים יגיעו גם לפלשתינים".

הסכם הסחר החופשי שנחתם בתחילת השבוע בין ישראל לאיחוד האמירויות הוא ראשון מסוגו ומסמן את השלב הבא במערכת היחסים הכלכלית בין עם מדינות המפרץ לאחר החתימה על הסכמי אברהם. במסגרת ההסכם, 96% מהסחורות בין שתי המדינות יהיו ללא מכסים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן