"גורלה של שירה בנקי מחכה לכם": איום על מפיקת מצעד הגאווה בירושלים

בהודעה שנשלחה מטעם "האחים של ישי שליסל", אל מפיקת מצעד הגאווה בירושלים נכתב: "לא נאפשר שמצעד הגאווה יתקיים בירושלים. ירושלים היא עיר הקודש" | מצעד הגאווה צפוי לצעוד מחר בעיר הבירה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/06/22 10:06 ב בסיון התשפב

"גורלה של שירה בנקי מחכה לכם": איום על מפיקת מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה 2021, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מצעד הגאווה צפוי לצעוד מחר (ה') בירושלים. כבכול שנה המצעד גורר אחריו ביקורת רבה בקרב החוגים השמרניים, אלא שיש מי שלוקח את הביקורת הלגיטימית, צעד אחד רחוק מדי. אמונה קליין בר נוי, מפיקת המצעד בירושלים קיבלה בתיבת המסנג'ר שלה, הודעת איום. 

בהודעה שנשלחה מטעם "האחים של ישי שליסל" נכתב: "לא נאפשר שמצעד הגאווה יתקיים בירושלים. ירושלים היא עיר הקודש. גורלה של שירה בנקי מחכה לכם". מקור ההודעה מתייחס כידוע לרצח של שירה בנקי ז"ל שנרצחה במצעד לפני שבע שנים על ידי ישי שליסל.

צילום: צילום מסך

כאמור, את ההודעה קיבלה לחשבון הפייסבוק הפרטי שלה אמונה קליין בר נוי, מנהלת קהילה בבית הפתוח בירושלים ומפיקת המצעד, שאמרה כי: "ההודעה הזאת הפתיעה אותי על הבוקר ואין ספק שהיא מאוד מטרידה. מצד שני, זאת תזכורת חשובה על חשיבות המצעד בירושלים. אני מאמינה שהתשובה האמתית להסתות והאיומים מסוג זה היא שכל מי שתומך בחופש, שוויון ופלורליזם במדינת ישראל יגיע לצעוד איתנו מחר. הכח שלנו כיחידה אחת גדולה וחזקה יבהיר בצורה הכי ברורה כי הקריאות הלהט"בופוביות שכ"כ צורמות לנו באוזניים, שייכות למיעוט שולי וקיצוני".