נשיא המדינה הרצוג מגיב לרב מאזוז: "יש ביטויים שאי אפשר לסבול"

אחרי שדיבר בחריפות כנגד שרים מהממשלה, הרב מאזוז במוקד נאום של הרצוג: "אני לא מאמין שצריך בכלל להגיד את זה: הכנסת הנאצים לתרבות השיח בישראל – הוא קו אדום שאסור לחצות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 19:20 א בסיון התשפב

נשיא המדינה הרצוג מגיב לרב מאזוז: "יש ביטויים שאי אפשר לסבול"
בוז'י הרצוג. מתייחס לרב מאזוז, צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

נשיא המדינה יצחק הרצוג מגיב לרב מאיר מאזוז שכינה את בט ולפיד "בוגדים" ואמר כי הם גרועים מהנאצים. הרצוג אמר באירוע יום האחדות: "יש מילים שחייבות לצאת מהלקסיקון שלנו, ויש ביטויים שאי אפשר לסבול. לא בפוליטיקה, לא במרחב הציבורי ולא בתקשורת".

כזכור, במוצאי השבת האחרון אמר ראש ישיבת כסא רחמים ומבכירי הרבנים החרדים הספרדים כי חלק משרי הממשלה "בוגדים בעמם, שונאים את עמם. גרועים מנאצים, הנאצים אוהבים את עמם - אלה שונאים את העם שלהם".

בתגובה לדבריו אמר הרצוג: "כשהושבעתי לתפקידי כנשיא, הבטחתי שהאתגר של בניין 'מרחב של הסכמה' במדינת ישראל, העמקת היסודות המשותפים, ופיתוח הבסיס לחיים שלנו יחד יעמדו בראש סדר העדיפויות שלי כנשיא. יש מילים שחייבות לצאת מהלקסיקון שלנו, ויש ביטויים שאי אפשר לסבול. לא בפוליטיקה, לא במרחב הציבורי, לא בתקשורת.

הוא סיים: "אני פונה לאזרחיות ואזרחי ישראל, ובמיוחד למערכת הפוליטית והציבורית שלנו, ומבקש בכל לשון: חִידְלוּ! האשמות בבגידה, או בשנאת ישראל, העלבת אזרח או קבוצה בשל אמונתם ואורח חייהם; או חלילה, ואני לא מאמין שצריך בכלל להגיד את זה, הכנסת הנאצים לתרבות השיח בישראל – הן קווים אדומים שאסור לחצות".

צפו בדברי הרב מאזוז בפתח שיעורו: