בשורה: מערכת לזיהוי פנים של אזרחי ישראל תופעל תוך 3 שנים

הוראת השעה של המאגר הביומטרי הוארך בשנה נוספת על ידי מליאת הכנסת. שרת הפנים איילת שקד קבעה כי תוקף מסמכי הזיהוי הביומטריים יוארך ל-10 שנים. הקמת מערך ניהול הזהויות הלאומי של תושבי מדינת ישראל - בעיצומו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/05/22 09:58 א בסיון התשפב

בשורה: מערכת לזיהוי פנים של אזרחי ישראל תופעל תוך 3 שנים
עמדת לבידוק דרכון ביומטרי, אחת המשמעויות של המאגר, צילום: Miriam Alster/FLASH90

מליאת הכנסת אישרה כי הצו להארכת הוראת השעה של המאגר הביומטרי בשנה נוספת עד ה-30 ביוני 2023. הארכת הוראת השעה התקבלה אמש (ב'), לאחר דיונים עם כלל גורמי המקצוע, הרשות לניהול ביומטרי במשרד הפנים, רשות האוכלוסין וההגירה ונציגי מערך הסייבר הלאומי. 

בנוסף הודיעה שרת הפנים איילת שקד כי תוקף מסמכי הזיהוי הביומטריים יוארך ל-10 שנים, גם אם התושב יבחר שלא לשמור את טביעות האצבע שלו במאגר הביומטרי. 

בשורה זו נכללת בשורת החלטות אשר קיבלה שרת הפנים במסגרת הדיונים על תיקון הארכת תוקף הוראת השעה בנושא המאגר הביומטרי ואשר הובאו לפני הוועדה המשותפת לוועדת החוקה, חוק ומשפט, ועדת הפנים והגנת הסביבה וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. 

במסקנות והמלצות צוות הבדיקה שהקימה השרה עלה כי אכן קיימים האמצעים הטכנולוגיים עם אלגוריתמיקה מפותחת ובשלה לזיהוי פנים שיש בה כדי לתת מענה נאות לזיהוי ואימות זהות של תושב, לצורך קבלת תוצאות זיהוי לפי סעיף 14 לחוק, אך יש צורך לסיום היערכות והתארגנות לרכש האמצעים הטכנולוגיים, ליישום, להטעמה ולהפעלתה של המערכת. 

מדובר על מערכת ליבה חדשה ומורכבת של מערך ניהול הזהויות הלאומי של תושבי מדינת ישראל, הכוללת תקופת השלמה של הליכי הבחינה ועבודות המטה המקצועיות - אשר הטמעתה והפעלתה המבצעית צפויה לקחת עד כשלוש שנים. 

לצורך כך, הוחלט כאמור להאריך את תוקפו של צו הוראת השעה ב-13 חודשים, לשם התארגנות ומעקב אחר היישום. עוד עלה במסגרת הצוות כי ניתן כבר עתה להאריך את תוקף התיעוד הביומטרי המונפק לתושבי מדינת ישראל ללא תלות בשמירה או אי שמירה של טביעות האצבע. כאמור, השרה אימצה המלצה זו ומוצא צו בימים אלה לאפשר זאת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן