בהשתתפות קצינים בכירים: כנס הכנה לשירות להט"בי בצה"ל

לראשונה: כנס הכנה לשירות עבור להט"בים הכנס יתקיים בתל אביב במסגרת אירועי הגאווה ונועד לחשוף את בני הנוער לזכויותיהם. מחזיקת תיק הגאווה: "הכנס מהווה רשת תמיכה עוטפת ומלווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 07:44 א בסיון התשפב

בהשתתפות קצינים בכירים: כנס הכנה לשירות להט"בי בצה"ל
חייל במצעד הגאווה, ארכיון, למצולמים אין קש לכתבה, צילום: Matanya Tausig /FLASH90

ביום חמישי השבוע בשעה 17:30 יתקיים כנס הכנה לשירות, ייחודי וראשון מסוגו בישראל, בתיאטרון הבימה. הכנס מיועד עבור מלש"בים (מיועדים לשירות ביטחון) להט"בים, והוא ייערך במסגרת אירועי הגאווה של עיריית תל אביב-יפו, שבשיאם, ב-10 ביוני, יתקיים מצעד הגאווה בעיר.

כנס זכויות הלהט"בים בצבא

בכנס ייחשפו בני הנוער לזכויותיהם כחיילים להט"בים בצה"ל, וכן לסיפורים ולחוויות אישיות של חיילים וחיילות מכלל קשת הקהילה הגאה, ובהם יוזם הכנס - חייל המשרת כיום בסדיר. כך מפרסמת הבוקר (ג') כתבת ישראל היום, אפרת פורשר.

נוסף על כך, יוכלו המשתתפים לקבל תשובות על שאלות המטרידות אותם ערב גיוסם. בכנס יוצבו עמדות של תנועות הנוער ושל ארגוני הקהילה הגאה וכן עמדות הסברה של צה"ל. הכנס ייחתם בהופעה של הזמרת אגם בוחבוט.

האירוע יתקיים ביוזמת המרכז הגאה של עיריית תל אביב-יפו ובשיתוף עם צה"ל וארגון איגי ובמעמד ראש העיר ובכירים בצה"ל, לרבות יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר ומפקד יחידת מיטב.

נדב מזרחי, בן 19 מקריית אונו, אחד הצעירים שמתכנן להגיע לכנס, מתעתד להתגייס באוגוסט לנח"ל. כיום הוא במהלך שנת שירות בחולון בתנועת תרבות - ארגון ארצי אשר מקדם תרבות ואמנות בפריפריה.

מזרחי אינו חושש לספר על הפחדים שמלווים אותו לקראת גיוסו לצה"ל. "יש לי חששות. הצבא הוא לא מסגרת פשוטה. זו מסגרת נוקשה, שעדיין קיים בה חוסר שוויון. שמעתי שעדיין יש הומופוביה בצבא. נכון שחל שיפור בשנים האחרונות, אבל עדיין יש הרבה קשיים. שמעתי שמתוך עשרות אנשים, רק אחד או שניים יוצאים מהארון באופן גלוי בצבא. הם מפחדים שישתמשו בזה נגדם, יחרימו אותם ואפילו חוששים מאלימות".