"ישלמו על כך הרבה כסף": בן גביר תובע את מערכת עובדה ורוני חן

יו"ר עוצמה יהודית החליט לתבוע את מערכת תכנית התחקירים של אילנה דיין, בעקבות פרסום התחקיר בו חשפה כביכול רוני חן נערת גבעות כיצד משדל בן גביר נערי גבעות לעשות פעולות תג מחיר | בן גביר: "התרשלו במילוי תפקידם מאחר ולא אמתו את המידע קודם הפרסום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/22 11:15 כט באייר התשפב

"ישלמו על כך הרבה כסף": בן גביר תובע את מערכת עובדה ורוני חן
בן גביר ורעייתו אילה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות פרסום התחקיר בתכנית התחקירים "עובדה" ביום חמישי שעבר, חבר הכנסת בן גביר הודיע היום (ב') כי יתבע את מערכת התכנית, את רוני חן שנחשפה בתחקיר ששודר לפני מספר ימים, ופעיל נוסף מארגון BDS. 

"אגיש תביעה נגד רוני חן, מערכת עובדה, ופעיל BDS שניסה לשכנע אותה להעיד נגדי במשך שנים ולהמציא שהטרדתי אותה. מדובר בשקרים", אמר בן גביר. "לחנה חנניה ששינתה את שמה לרוני חן הוצע בעבר לקבל הרבה כסף מפעיל BDS גלעד פולק ששינה את שמו לגלעד שדה, וניסה לשכנע אותה להעיד נגדי על מנת שתכפיש אותי ולהעליל נגדי כביכול הטרדתי אותה, מדובר בשקרים".

לדברי בן גביר, כל התחקיר נועד להכפיש אותו פוליטית, לאחר שהסקרים המחמיאים מנבאים לו עלייה במספר המנדטים והפופלריות אותה  הוא צובר בתקופה האחרונה עומדת לצנינים בעיניהם. בן גביר הוסיף: "במערכת עובדה הוציאו את דיבתי, הכפישו, השמיצו והתרשלו במילוי תפקידם מאחר ולא אמתו את המידע קודם הפרסום ועל כך הם ישלמו על כך הרבה כסף".

רוני חן: "מאז השידור קיבלתי המון תגובות"

נזכיר כי אתמול, רוני חן, סיפקה את התייחסותה לתחקיר שפורסם. בחשבון הטוויטר החדש שלה, כתבה חן:"ראיתם אותי בשבוע שעבר בתוכנית עובדה. כן, זו אני. רוני חן. פעם חנה חנניה. מאז השידור קיבלתי המון תגובות. מאות, אם לא אלפים. קודם כל אני רוצה להודות לכל המברכים והמבקרים. אני לא איתמר בן גביר. אני תמיד שמחה לשמוע מגוון רחב של דעות, גם אם הם שונות משלי".

רוני חן המשיכה וכתבה כי היא מאמינה בקלישאה 'להסכים שלא להסכים'. "אבל בין דעות לבין שקרים יש קו אדום מובהק. ובימים האחרונים כל מיני אנשים שקשה להם עם מה שאמרתי מפיצים עלי שקרים בוטים. סיפורי מעשיות שלא היו ולא נבראו. אני רוצה לפרק שקר שקר".

חן סיפרה כי במשך השנים פנו אליה הרבה מאוד עיתונאים שביקשו שאתראיין על הימים שהייתה בגבעות. "בין הפניות האלה לבין הראיון ב'עובדה' אין שום קשר. לא הציעו לי כסף מעובדה, לא אנשים שלא מעובדה, לא קיבלתי שקל ואני לא רוצה כסף. לצערי, החשבון שלי עדיין במינוס עמוק, יושב בארץ וקוראת את התגובות במקום לקחת חופש בחו"ל".

"לא מסוגלת לומר דבר אחד בפה ודבר אחד בלב"

"כמות ההודעות שקיבלתי לפני השידור, מאנשים שנלחצו מה אספר, היא בלתי נתפסת. אחרי השידור, כל הפחדנים יוצאים מהחורים. חושבים שאיתמר היה סבבה איתי? אז תגידו את זה. אני בעד להביע דעות, בשמחה. אבל תשאירו את השקרים בחוץ. המסר המרכזי מבחינתי בכתבה זה הניצול של נערים מבולבלים על ידי איתמר בן גביר. הייתי בת 15, וכן, היו לי קשיים עם המשפחה. אין מקום לנצל ילדים בני 15 לקדם מטרות פוליטיות. ילדים בני 15 צריכים מסגרת תומכת, לא לריב עם ערבים. בן גביר מיתמם. הוא ידע בדיוק מה אנחנו עושות בלילות וזה לא עניין אותו למנוע את זה. מי הוא חשב עושה את כל הבלאגן כל הזמן, תיירים מדנמרק? זה בדיוק מה שאמרתי בכתבה. תרומתי הקטנה לשוק הדעות".

"אם מערכות מדינת ישראל בחרו ל'הכשיר' אותך, לא ממקומי, לפסול אותך. לדעתי, ואגיד את זה בעדינות, לבית המשפט לא הוצגה התמונה המלאה על דעותיך. אני תומכת בליברליזם. אני בעד דמוקרטיה ובעד חופש ביטוי. טוב שישמעו מגוון דעות רחב בציבור, אבל מה שאתה עושה זה להציג עמדה אחת בתקשורת ועמדה מנוגדת בחדרי חדרים".

לסיום כתבה נערת הגבעות לשעבר, כי בתקופה בה הייתי ה בנוער הגבעות היא הכירה אנשים נפלאים תושבי יהודה ושומרון, שומרי חוק, ציוניים במלוא מובן המילה, שהתחננו בפניהם שיפסיקו עם 'תג מחיר', "הם הזמינו עלינו לא פעם משטרה בניסיון לעצור אלימות, כי בראש ובראשונה פגענו בהם ובשמם הטוב, הניסיון של החברה בגבעות לצייר כאילו ניסיתי לפגוע בכל תושבי יו"ש הוא שקרי לחלוטין. אני לא פוליטיקאית ולא אהיה. לא מסוגלת לומר דבר אחד בפה ודבר אחד בלב. אמרתי את האמת שלי כשהייתי גבעות, ואמרתי את האמת שלי כשהבנתי שטעיתי".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן