תרגיל 'מרכבות האש' מגיע לסיומו עם שיתוף פעולה מפתיע של צה"ל

חודש הלחימה הגדול בצה"ל בו התקיימו עשרות תרגילים בסדרי גודל עצומים מגיע לסיומו בשיתוף פעולה יחיד מסוגו עם צבא קפריסין, שבוע אחרי שתירגלו תרחיש אימה מול לבנון

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 29/05/22 20:34 כח באייר התשפב

תרגיל 'מרכבות האש' מגיע לסיומו עם שיתוף פעולה מפתיע של צה"ל
מרכבות האש, צילום: דובר צה"ל

שבוע אחרון לתרגיל מרכבות האש: חודש הלחימה מתקרב לסיומו עם תרגיל 'מעבר לאופק' שנעשה לראשונה בשיתוף פעולה עם צבא קפריסין, מטרת שיתוף הפעולה: "שיפור מוכנות הכוחות המתרגלים וכשירותם במשימות מבצעיות בעומק שטח האויב, תוך שילוב ומקסום יכולות רב-זרועיות כסיוע לכוחות היבשה באמצעות מסוקי קרב, פינוי פצועים על ידי מסוקי סער, הכוונה וליווי כוחות בעזרת חוזי והצנחת ציוד לוגיסטי עם טייסות התובלה הכבדה".

התרגיל יבוצע בתוואי שטח משתנים, ביניהם: סבך, אורבני - כפרי והררי, שידמו לחימה עצימה הנשענת על שיתוף פעולה רב-זרועי - מדרג הלוחם ועד המטה הכללי.

מרכבות האש

מרכבות האש צילום: דובר צה"ל

התרגיל יביא לסיומו של תרגיל 'מרכבות האש' שנמשך כחודש ובו בכל שבוע התרכזו בפרויקט אחר שנועד לשפר את היכולות של הצבא. כאשר בשבוע שעבר התרחש בצה"ל תרגיל ענק בו דימו הכוחות כניסה קרקעית ללבנון במקרה של הסלמה. בתרחיש אימים בגבול הצפון, מדברים על 1,500 רקטות שנורות מדי יום לטווחים שונים כולל טבריה, חיפה ותל אביב. זאת בנוסף לפצצות מרגמה שמניחים שיש לארגון הטרור. בצה"ל מעריכים כי יהיו אלפי הרוגים בצד הלבנוני כאשר בצד הישראלי מדובר על 300 חיילים ואזרחים הרוגים בחודש לחימה. הייעוד של אוגדה 162 יהיה להגיע לאתרי שיגור הטילים, ולכבוש אותם. 

://youtu.be/Kc44brwr_Oo